آموزش

مرکز کمپیوتر لیلیه پسرانه پوهنتون کابل افتتاح شد

کابل باختر25 سنبله
دکتوراحمد سیر مهجورمعین وزارت تحصیلات عالی ، مراکزکمپیوترلیلیه پسرانه پوهنتون کابل وشبکه سازی کیبل فایبر نوری پوهنتون علوم طبی کابل را افتتاح کرد .
به گزارش آژانس باختر، درمراسم افتتاح این مراکز ، دکتورمهجور، با تشکر ازهمکاری های مالی اداره اترا گفت که ایجاد مرکز کمپیوتر در لیلیه پسرانه پوهنتون کابل، محصلان را در راستای پژوهش و تحقیقات علمی کمک می کند  و ظرفیت آنان را دراین راستا ارتقا می بخشد .
وی گفت که وزارت تحصیلات عالی برای تمام محصلان پوهنتون های کشور، زمینه دسترسی به انترنت یکسان و انکشاف متوازن را فراهم می کند.
پوهنمل حمیدالله فاروقی رییس پوهنتون کابل ایجاد مرکز یاد شده را یک گام مثبت در راستای ارتقای ظرفیت تخصصی و مسلکی محصلان خواند و بر ایجاد مرکز مشابه در لیلیه دخترانه پوهنتون کابل، نیزتاکید کرد.
سید بلال هاشمی معاون اداره تنظیم خدمات مخابراتی (اترا) اظهار داشت که برای خدمت رسانی انترنت یکسان برای محصلان پوهنتون های افغانستان تعهد جدی دارند و با وزارت تحصیلات عالی در قسمت تمویل و تجهیز مراکز انترنتی همکاری های زیادی خواهند کرد.
همچنان پوهنمل شکریه جمال رییس تکنالوژی معلوماتی وزارت تحصیلات عالی بیان داشت که 27 مرکز تکنالوژی معلوماتی در پوهنتون های کشور ایجاد شده است و کار 8 مرکز دیگر تحت دوران تدارکاتی قرار دارد.
تجهیزات مرکزکمپیوتر لیلیه پسرانه پوهنتون کابل با هزینه بیش از 12 میلیون افغانی ومرکز شبکه سازی کیبل فایبر نوری بین محوطه پوهنتون علوم طبی کابل به هزینه 2 میلیون و هشت هزار افغانی از بودجه اداره اترا تمویل شده است. احمدضیا احمدی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا