سیاست

جلسه کمیته قوانین برگزار شد

کابل 4 اسد باختر
جلسه کمیته قوانین به ریاست قانونپوه سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری و رییس آن کمیته امروز برگزار شد.
به اساس معلوما ت دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر،در این جلسه تعدیل برخی از مواد مقرره کودکستان ها و شیرخوارگاه های دولتی و خصوصی و هم چنین طرح مقرره بستر و حریم منابع آب و تاسیسات آبی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و فیصله های لازم به عمل آمد.
در ابتدای جلسه معاون رییس جمهور در باره اهمیت مقرره بستر و حریم منابع آبی گفت: متاسفانه افغانستان تا کنون در مورد حریم و بستر منابع آبی کدام قانون و مقرره ای نداشته است و این امر در سال های گذشته مشکلات زیادی را به بار آورده است.
وی با قدردانی از وزارت انرژی و آب افزود: با روی کار آمدن حکومت وحدت ملی و تعیین وزیر جدید در وزارت انرژی و آب، پالیسی های مهمی روی دست گرفته شده و امید می رود  این پالیسی ها مشکلات کشور را  در بخش های منابع آبی حل کرده و عملکرد دولت در این بخش را شفاف سازد.
در این جلسه پس از بحث و بررسی مفصل روی تعدیل برخی از مواد مقرره کودکستان ها و شیرخوارگاه های دولتی، فیصله گردید تا ماده های 5 و 7 و 8 مبنی بر کاهش تعرفه حق الشمول و حق الاجرت کودکستان ها و شیرخوارگاه ها، تعدیل گردد. هم چنین در جلسه با اصلاح برخی از مواد دیگر، مقرره کودکستان ها و شیرخوارگاه های دولتی و غیر دولتی مورد تایید قرار گرفت.
در این جلسه  فیصله  شد کمیته ای در وزارت عدلیه تشکیل شود و یک بار دیگر  این مقرره مورد غور کارشناسانه قرار گیرد  ، در مطابقت با فقه اسلامی و هم چنین قانون مدنی، آن را مورد بازنگری قرار داده و جهت تایید و بررسی نهایی، دو باره به کمیته قوانین پیشکش کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا