اخبارجهان

بلاول بوتو زرداری طی یک سفر رسمی عازم ایران شد

کابل، ۲۴ جوزا، باختر
بلاول بوتو زرداری وزیر امور خارجه پاکستان به دعوت همتای ایرانی خود برای دیدار با مقام های بلند پایه ایران و گفتگو پیرامون توسعه روابط دوجانبه، لحظاتی پیش اسلام ‌آباد را به قصد تهران ترک کرد.
آژانس باختر به نقل از شبکه خبری ایرنا، بلاول زرداری ساعات پیش و با مشایعت سید محمد علی حسینی سفیر ایران در پاکستان از پایگاه هوایی نورخان در مجاورت اسلام ‌آباد، عازم ایران شد.
یک هیئت سیاسی و اقتصادی؛ وزیر امور خارجه پاکستان را در سفر ۲ روزه رسمی به ایران همراهی می کند.
زرداری قرار است امروز در تهران با رئیس جمهور و وزیر امور خارجه ایران دیدار کند.
سفر بلاول زرداری به ایران همزمان با هفتاد و پنجمین سال برقراری روابط دیپلماتیک میان دو کشور همسایه و دوست ایران و پاکستان صورت می گیرد.
وزارت امور خارجه پاکستان روز گذشته با صدور بیانیه یی اعلام کرد: در طول سفر وزیر امور خارجه این کشور به ایران دو طرف تمامی ابعاد روابط دو جانبه از جمله روابط تجاری و اقتصادی، تامین برق مورد نیاز پاکستان از ایران، بازار های مرزی، تقویت ارتباطات جاده‌ یی و ریلی تسهیل رفت و آمد بازدید کنندگان را بررسی خواهند کرد.
در این بیانیه آمده است: ایران و پاکستان براساس جغرافیای مشترک، ارتباطات فرهنگی و تاریخی مردم با مردم از روابط همکاری نزدیکی برخوردارند. این روابط برادرانه از طریق مبادلات مستمر در سطح بالا تقویت شده است. دو کشور هفتاد و پنجمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک در سال ۲۰۲۲ را جشن می ‌گیرند.
سید مصطفی میری

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا