امنیت

فهرست 32 مرکزآموزشی هراس افگنان به پاکستان سپرده شد

کابل باختر 2حوت
وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی افغانستان نامه حاوی فهرست ۳۲ مرکز آموزشی هراس افگنی که علیه افغانستان در خاک پاکستان فعالیت دارد، را امروز از طریق سفیر کبیر افغانستان در اسلام آباد به مقامات پاکستان تسلیم نموده و از آن¬ها خواهان اقدامات علیه این مراکز شد.
به گزارش آژانس باختر، دفترمطبوعاتی وزارت امور خارجه با انتشار اعلامیه یی دراین باره نوشته است، در این نامه برعلاوه، تکراراً اسامی ۸۵ نفر از مقام ها و رهبری طالبان و سایر گروه¬های تروریستی به شمول شبکه حقانی را که مسؤول انجام جنایات علیه مردم افغانستان بوده اند، درنامه گنجانیده شده ، تا پاکستان در دستگیری و تسلیم¬ دهی آن¬ها به دولت افغانستان، اقدام نماید.
قابل ذکر است که پاسخ ابتدائی مقامات پاکستان در برابر این فهرست ها، صبح امروز مثبت بوده و ما امیدواریم در خصوص آن اقدامات عملی صورت گیرد.
دولت جمهوری اسلامی افغانستان یک¬بار دیگر تمنا دارد تا با حکومت پاکستان به طور مشترک، مخصوصاً در چهارچوب گروه همآهنگی چهارجانبه، در مورد فهرست ¬ها و نگرانی¬های هردو طرف مسؤولانه اقدامات و بحث نماید.
دولت افغانستان تأکید میکند در صورتی¬که خشونت¬ها علیه مردم افغانستان ادامه یابد، حکومت افغانستان به تلاش¬های خویش در خصوص تعزیرات بیشتر علیه همه گروه¬های تروریستی و حامیان شان از طریق ساختارهای بین المللی، مخصوصاً سازمان ملل متحد، اقدام خواهد کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا