اقتصاد

کنفرانس ملی ترویج و احیای تحرک پایان یافت

کابل 4 حوت باختر
کنفرانس ملی ترویج و احیای مجدد نیروی محرک سیستم توسعه زراعت در افغانستان امروز پایان یافت .
در این کنفرانس نظریات و دیدگاه ها  روی از میان برداشتن چالش ها و موانع سر راه فعالیت های ترویج و استفاده از فرصت ها، ایجاد همآهنگی و ارتباطات کاری میان وزارت زراعت، دهاقین، بخش خصوصی با هم شریک ساخته شد و طرح منظمی ارائه گردید.
در این طرح آمده است موارد مشخص مانند ، تحکیم روابط دولت با دهاقین و بخش خصوصی، فراهم سازی لوازم و تجهیزات، ایجاد انکشاف متوازن، تحکیم حاکمیت قانون، راه اندازی برنامه های آموزشی برای دهاقین،  تخصیص بودجه اضافی برای انکشاف ترویج، استخدام اشخاص مسلکی، عرضه خدمات به موقع، بازار یابی، تولید تخم های اصلاح شده زراعتی، ایجاد سردخانه ها، جلوگیری از واردات مواد بیرونی، توزیع زمین های زراعتی برای بخش خصوصی، وارد کردن مواد با کیفیت، استفاده از منابع داخلی و  معیاری ساختن تولیدات داخلی شامل میباشد.
اسد الله ضمیر وزیر زراعت، آبیاری و مالداری پس از ارائه این طرح به سخنرانی پرداخت و ابراز داشت که دولت برای عملی سازی  طرح ترتیب شده متعهد است و برای تطبیق موارد یاد شده به کار مشترک نیاز است تا در زندگی دهاقین و باشند گان کشور تغییر بوجود آید.
در این کنفرانس 400 تن از دهاقین 34 ولایت کشور اشتراک داشتند هدف از راه اندازی این کنفرانس، احیای مجدد نیروی محرک سیستم توسعه زراعت در افغانستان بود.
همچنان در این کنفرانس خانجان الکوزی معاون اتاق تجارت و صنایع، مشاوران زراعتی و اقتصادی، نماینده های بخش خصوصی، روسا  و استادان پوهنځی های زراعت پوهنتون های افغانستان، کارمندان ترویج و تعدادی از دهاقین  شرکت کرده بودند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا