جهان

اسنودن نامزد دریافت جایزه صلح نوبل 2014 است

تهران – ایرنا – ۱ دلو – باختر
دو قانونگذار ناروی اعلام کردند که مشترکا ˈ ادوارد اسنودن ˈ را به عنوان نامزد دریافت جایزه صلح نوبل سال 2014 معرفی کرده اند.
به گزارش آژانس باختر به نقل ازخبرگزاری اسوشیتدپرس ، ˈ بارد وگارد سولهیل ˈ ، از نمایندگان حزب سوسیالیست مجلس و وزیر سابق محیط زیست ناروی و ˈ اسنور والن ˈ نماینده دیگر سوسیالیست پارلمان دیروز اعلام کردند که ˈبحث های عمومی و تغییرات سیاسی که به واسطه افشاگری های ادوارد اسنودن  قراردادی سابق اداره امنیت ملی امریکا محقق شده، به ایجاد یک دنیای باثبات تر و نظم جهانی با صلح بیشتر کمک زیادی کرده است.
نامطد شدن اسنودن برای بدست آوردن جایزه صلح نوبل فقط به این معناست که کمیته نوبل، نام وی را در کنار نام های دیگری که برای دریافت این جایزه فعالیت هایشان مورد بررسی قرار خواهد گرفت، قرار می دهد.
افرادی که به دنبال اعلام نام نامزد ها برای دریافت جایزه صلح نوبل هستند که از جمله آنها می توان به اعضای پارلمان ها و دولتها، محصلان می باشند باید تا اول ماه فبروری نامزدهای پیشنهادی خود را ارائه کنند و پس از آن کمیته صلح نوبل می تواند نامزدهای مورد نظر خود را در اولین جلسه شان پس از ضرب الاجل تعیین شده به این لست اضافه کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا