سیاست

داکترعبدالله درصحبت با رییسان گروه مطالعۀ افغانستان برآغازمذاکرات بین افغانان تاکید کرد

کابل 22 جوزا باختر
داکترعبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحۀ ملی امروز ازطریق ویدیو کنفرانس با رییسان و اعضای گروه مطالعۀ افغانستان مستقر در واشنگتن صحبت کرد.
در این صحبت کیلی آیتو سناتور پیشین،جنرال جوزوف دنفورد، رییس ستاد مشترک پیشین ایالات متحده امریکا، نانسی لیندبورگ، رییس انستیتوت صلح ایالات متحده امریکا و رییسان مشترک گروه مطالعۀ افغانستان دربارۀ اهداف و برنامه‌های این گروه معلومات ارائه کردند.
داکترعبدالله با استقبال ازتأسیس گروه مطالعۀ افغانستان یا ASG، رییسان و اعضای گروه را دوستان افغانستان خواند و از کمک‌های ایالات متحده و شخصیت های یاد شده به مردم و حکومت افغانستان تشکر کرد.
دراین صحبت داکترعبدالله گفت که درجهت آغاز مذاکرات بین‌ افغانان، گام های موثری چون مبادله اسیران وکاهش خشونت برداشته شده است و امیدواراست که این مذاکرات به زودی آغاز شود.
همچنان تأکید صورت گرفت که تأمین صلح آرزوی اصلی حکومت و مردم افغانستان است و اجماع منطقه‌ یی و بین‌المللی برای دست‌یافتن به صلح دایمی مهم و تعیین کننده است.
رؤوسای گروه مطالعۀ افغانستان با استقبال از تحولات اخیر، همکاری همه جانبۀ شان را با شورای عالی مصالحۀ ملی برای دست‌یافتن به صلح دایمی در افغانستان ابراز داشتند.
سادات

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا