جهان

واکنش امریکا درباره نتایج انتخابات ریاست جمهوری ایران

واشنگتن – بی بی سی – 26 جوزا – باختر

قصر سفید و وزارت امورخارجه امریکا با صدور بیانیه‌ ئی نتایج انتخابات ریاست جمهوری ایران و پیروزی حسن روحانی را به مردم ایران تبریک گفته وبه آنچه شجاعت و مشارکت سیاسی آنها خوانده شده ادای احترام کرده است.

 این بیانیه که دیروز و ساعاتی پس از اعلام نتایج نهایی شمارش آرا انتخابات ریاست جمهوری ایران منتشر شد، دولت امریکا خطاب به ایرانیان گفته که "ما به رای مردم ایران احترام می گذاریم و به آنها برای حضور در این فرآیند سیاسی تبریک می گوییم، شجاعت آنها باعث شد تا صدایشان شنیده شود."

این اولین واکنش رسمی دولت امریکا به پیروزی حسن روحانی، نامزد میانه رو در انتخابات روز جمعه گذشته بود که با حمایت اصلاح‌طلبان توانست با کسب بیش از ۱۸ میلیون رای به عنوان رئیس جمهور جدید ایران انتخاب شود.

در ادامه بیانیه قصر سفید آمده است: "ما امیدواریم که حکومت ایران در جهت خواست مردم این کشور گام بردارد و با تصمیم‌های مسئولانه فردای بهتر برای ایرانیان ترسیم کند. ایالات متحده امریکا همچنان آماده است که با حکومت ایران در جهت دستیابی به راه حلی دیپلوماتیک بر سر نگرانی‌های 'جامعه جهانی' درباره برنامه هسته‌ای این کشور به طور مستقیم مذاکره کند." 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا