امنیت

به منظور تامین امنیت در ولایت نیمروز، اقدامات و تدابیر بیشتر اتخاذ شده است

کابل/2/سنبله/باختر
مقام هاي وزارت امور داخله میگویند برای تحکیم بیشتر ثبات در ولایت نیمروز، اقدام هاي را روی دست گرفته اند.
داکتر نجیب الله نیکزاد، معاون سخنگوی وزارت امور داخله به خبرنگار آژانس باختر گفت، به منظور تامین امنیت در ولایت نیمروز اقدامات تازه يي روی دست گرفته شده، اعزام نیروی ریزرف و تقویت نیروهای کشفی و تمرکز بیشتر بر مناطق آسیب پذیر جز اقدامات تازه یی است که وزارت امور داخله غرض تامین امنیت در ولایت نیمروز به آن متوسل شده است.
یک مقام دیگر وزارت امور داخله میگوید که روی تشکیلات پولیس در ولایت نیمروز نیز تجدید نظر خواهد شد و تشکیلاتي در نظر گرفته خواهد شد که جوابگوی نیازمندی های کنونی آن ولایت باشد.
با آنکه مقام ها در وزارت امور داخله از تدابیر تازه امنیتی در نیمروز سخن  میگویند خانم شکیلا حکیمی رییس شورای ولایتی نیمروز هشدار میدهد هرگاه نسبت به بهبود وضعیت امنیتی در آن ولایت اقدامات لازم نشود تهدیدهای بیشتری دامنگیر نیمروز خواهد شد. او گفت که تروریستان از دو کشور همسایه با مواد انفجاری داخل نیمروزمیشوند و متاسفانه مرز طویل و امکانات محدود امنیتی باعث آن شده تا وضعیت امنیتی در آن ولایت زیر سوال قرار گیرد.
خانم حکیمی تاکید بر این امر دارد تا در قسمت تشکیلات نهادهای امنیتی بخصوص نیروی هاي سرحدی در نیمروز تجديد نظر شود و امکانات بیشتر امنیتی، تجهيزاتی و لوژیستکی در اختیار نیروهای امنیتی در نیمروز قرار داده شود.
نگرانی های امنیتی در نیمروز بعداز آن قوت گرفت که بتاریخ 26 رمضان در جریان سه حمله انتحاری در مرکز شهر زرنج در حدود چهل تن از باشندگان آن ولایت شامل زن و اطفال به شهادت رسیدند و بیشتر از صد نفر دیگر زخم برداشتند. بعداً اداره امنیت ملی کشور اعلام داشت که عاملان این رویداد خونین را گرفتار کرده اند که دو تن آنان اتباع ایران اند.
 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا