اقتصاد

کارقیرریزی سرک مواصلاتی ولسوالی فیروز نخجیر سمنگان آغاز شد

ایبک / باختر/ 22/ جدی
کارقیرریزی سرک مواصلاتی نخستین ولسوالی ولایت سمنگان امروز آغازگردید.
انجنیر ضیا همایون رییس فواید عامه ولایت سمنگان به آژانس باختر گفت: هزینه این سرک بیش از یکصدو چهل ملیون افغانی بوده که ازطریق بانک جهانی پرداخت میشود.
به گفته او این سرک از مرکز ولسوالی فیروز نخجیر شروع شده به شاهراه عمومی کابل – مزارشریف وصل میگردد که طول آن چهارده کیلو متر و عرض آن هشت متر بوده که شش متر آن در چهارده ماه کاری به طور پخته و اساسی قیرریزی میشود.
وی گفت، این سرک درابتدا توسط وسایل سرکسازی به ارتفاع یک متر و پنجاه سانتی ازسطح زمین پرکاری تحکیمات و بدنه سازی شده درمسیر آن سی پلچک به سایزهای مختلف ، یک پل به طول یازده متر و در چهارده قسمت آن دیوار های استنادی به منظور محافظت سرک اعمار شده است .
ازسوی هم درمراسم آغاز کار این سرک خیرالله انوش سرپرست ولایت سمنگان صحبت نموده گفت :قیرریزی این سرک مشکلات اساسی مردم فیروز نخجیر را رفع میکند.
انوش گفت همه ساله در فصل بهار از اثر سرازیر شدن سیلاب های مدهش راه مواصلاتی این ولسوالی به روی ترافیک مسدود میشد و مردم این ولسوالی به منظور رفت و آمد شان به مارکیت این ولایت به مشکلات جدی مواجه بودند.
وی  درصحبت خود به مردم ولسوالی فیروز نخجیر مژده داد پروژه شبکه برق این ولسوالی به کمک مالی کشور آلمان به هزینه پنج ملیون دالر منظور شده که عنقریب کارعملی پروژه برق نیز آغازمیشود.
قابل یاد آوریست در سیزده سال گذشته این نخستین سرک مواصلاتی ولسوالی های شش گانه سمنگان است که امروز دریکی از ولسوالی ها آغاز میشود.
به گفته مسوولان همین اکنون راه مواصلاتی چهارولسوالی این ولایت که بزرگترین  معادن زغال سنگ کشور به ولسوالی دره صوف بالا و روی دوآب این ولایت موقعیت دارد قیرریزی نشده و مردم این ولسوالی ها به منظور رفت و آمدشان و انتقال زغال سنگ به مرکز به مشکلات جدی مواجه اند. 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا