سیاست

معاون اول ریاست جمهوری با شماری از بزرگان و اعضای شورای ولایتی بلخ دیدار کرد

کابل 18 حمل باختر
ستر جنرال عبدالرشید دوستم معاون اول ریاست جمهوری امروز با شماری از بزرگان و اعضای شورای ولایتی ولایت بلخ دیدار کرد.
در این دیدار چند تن از بزرگان و لایت بلخ طی صحبت های شان ضمن اعلان حمایت شان از دولت جمهوری اسلامی افغانستان برخی از مشکلات مردم آن ولایت را با معاون اول ریاست جمهوری در میان گذاشتند.
آنها به آسیب پذیری سواحل دریای آمو در مناطق ولسوالی های کلدار و شورتیپه آن ولایت اشاره کردند که همه ساله در موسم آبخیزی زمین های زراعتی و خانه های باشنده گان آن مناطق را در معرض خطر قرار میدهد  که باید برای جلوگیری از آن این سواحل از سوی دولت مستحکم شود.
ارتقای واحد اداری چاهی بلخ به ولسوالی و تقرر کادر های آن ولایت در ادارات دولتی از خواست های صحبت کننده گان به نماینده گی از مردم شان بود که به معاون اول ریاست جمهوری ارایه شدند.
معاون اول ریاست جمهوری ضمن اظهار خرسندی از دیدار با بزرگان ولایت بلخ و تائید مشکلات  شان یاد آور شد که سهم مردم بلخ در انتخابات سال گذشته بسیار برجسته بوده است و من به شما اطمینان میدهم که پس از تکمیل کابینه انشا الله به همه این مشکلات  شما و مردم سراسر کشور توجه مبذول خواهد شد.
طبق یک خبر دیگر ستر جنرال عبدالرشید دوستم امروز با عبدالجبار حق بین سر پرست ولایت سرپل، نماینده گان آن ولایت در پارلمان، رئیس شورای ولایتی و تعدادی از بزرگان سرپل در قصرگلخانه دیدار کرد.
در این دیدار سر پرست سرپل گزارش مفصلی از وضعیت امنیتی و اقتصادی  آن ولایت به معاون اول ریاست جمهوری ارایه کرده گفت که از شمار ده تن از باشنده گان آن ولایت که چندی قبل از سوی مخالفین ربوده شده بودند، در نتیجه تلاش های بزرگان قومی پنج تن از آنان رها شده و به میان خانواده هایشان برگشته اند و تلاش جریان دارد تا دیگران نیز رهایی یابند.
بعد نماینده گان مردم سرپل در پارلمان کشور پیرامون اوضاع امنیتی در سرپل صحبت کردند و از دولت خواستند تا به این وضعیت عطف توجه نماید.
معاون اول ریاست جمهوری نیز در این دیدار از این که پنج تن از هموطنان ربوده شده رها شده اند اظهار خرسندی کرده از والی و بزرگان ولایت سرپل تقاضا کرد تا مساعی شان را در راستای رهایی پنج دیگر ربوده شده گان تسریع سازند تا آن ها نیز با سلامتی به  میان خانواده های شان ملحق گردند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا