اقتصاد

درآینده نزدیک پروژه های مختلف دررشد کشاورزی ولایت فراه ایجاد میشود

فراه / باختر/ 26/ اسد
وزارت زراعت مالداری و آبیاری کشور ، اعلام کردکه همکاری یک موسسه همکار دربخش زراعت ، سهولت های بیشتر باغداری و کشاورزی درولایت فراه روی دست گرفته شده است.
عبدالقدیر جواد معاون وزارت زراعت ، غلام حضرت مشاور وزیر زراعت و مالداری و رییس موسسه همکار دربخش زراعت درسفر شان به ولایت فراه با مقامات این ولایت دیدار و روی موضوعات مختلف به ویژه مشکلات و پیشنهادات کشاورزی بحث و گفتگو شد.
درهمین حال محمد ناصر مهری سخنگوی والی فراه به آژانس باخترگفت که پس از هشت سال این نخستین سفر هیات بلند پایه وزارت زراعت مالداری و آبیاری به ولایت فراه است.
محمد ناصر مهری گفت، دراین دیدار محمد آصف ننگ والی فراه ضمن قدردانی ازهیات بازدید کننده این وزارت گفت که دهقانان و باغداران دراین ولایت با مشکلات زیادی روبرواند.
دراین دیدار آقای ننگ به معاون زراعت پیشنهاد ایجاد بانک انکشافی زراعتی درولایت فراه را داده است.
همچنان دوطرف روی موضوعات مختلف چون وضع تعرفه های حمایوی بالای محصولات رقابتی ، توزیع واختصاص زمین برای پروژه های بزرگ سکتور خصوصی و اعمار سرد خانه ها وگدام ها برای میوه ها و غله بحث و تبادل نظر کرده اند.
گفته میشود بحث ها روی همکاری درترویج فارم عسل  به خصوص به خانم ها به مقصد تقویه اقتصاد خانواد گی نیز شده است.
عبدالقدیر جواد معاون وزارت زراعت ، مالداری و آبیاری و هیئت همراه شان وعده سپردند که برای رشد و توسعه کشاورزی و پیشنهادات و مشکلات کشاورزان دراین ولایت با تمام امکانات تلاش میکنند.
اوهمچنان گفت که به زودی این وزارت پروژه های مختلف را درراستای همکاری های دوام دار با کشاورزان و باغداران دراین ولایت تطبیق میکند.
این درحالی است که شماری زیادی از شهروندان افغانستان مصروف کشاورزی و مصارف زندگی شان را ازهمین طریق بدست می آورند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا