آموزش

معین وزارت تحصیلات عالی، برگسترش روابط علمی با ازبکستان تاکید کرد

کابل/ 24 اسد/ باختر
معین وزارت تحصیلات عالی در صحبت تصویری با مسوولان تحصیلات عالی کشور ازبکستان روی تحکیم روابط اکادمیک و همکاری های علمی میان دو کشور تاکید ورزید.
به گزارش آژانس باختر؛ در جریان این صحبت تصویری، در حالی که شماری از مسوولان تحصیلات عالی دو کشور نیز حضور داشتند، نور احمد درویش معین مالی و اداری وزارت تحصیلات عالی، کشور اوزبکستان را یکی از کشورهای مهم در رشد و انکشاف تحصیلات عالی افغانستان خواند و بر تحکیم و گسترش روابط علمی و اکادمیک میان دو کشور تاکید کرد.
وی گفت به اساس موافقتنامۀ که سال گذشته میان رییسان جمهور دو کشور در بخش اعزام محصلان به کشور ازبکستان، به امضای رسید؛ شماری از جوانان افغان در رشته های راه آهن، نرسنگ و آموزش زبان ازبکی به آن کشور اعزام شدند.
معین وزارت تحصیلات عالی همچنان از همتای ازبک خویش خواست که دو طرف به صورت مشترک در راستای حل مشکلات محصلان، شریک کردن فهرست نهادهای تحصیلی معتبر آن کشور با وزارت تحصیلات عالی افغانستان و اعزام محصلان دورۀ دکتورا از مرکز فرهنگی ترمز به سایر پوهنتون های معتبر کشور ازبکستان، اقدام کنند که از جانب مسوولان وزارت تحصیلات عالی آن کشور در مورد وعده همکاری داده شد.
قابل ذکر است که به اساس توافقنامه میان دو کشور 50 تن از جوانان افغان در دوره لیسانس به مصرف آن کشور و 172 تن دیگر در دوره های مختلف به کشور ازبکستان اعزام شده اند و مصروف آموزش هستند. احمدضیا احمدی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا