سیاست

رئیس جمهور غنی: ما در میدان جنگ و سیاست برنده هستیم

محمداشرف غنی رئیس‌جمهور اسلامی افغانستان قبل از ظهر امروز در مراسم تجلیل از نهم حوت روز ملی نیروهای ملی، امنیتی و دفاعی که در مقر وزارت دفاع ملی برگزار گردید، اشتراک و سخنرانی کرد.

رئیس‌جمهور کشور پس از معاینۀ قطعه تشریفات نظامی به پای منار شهدای نیروهای دفاعی کشور رفت و به یادبود از شهدای نیروهای امنیتی و دفاعی اکلیل گل گذاشت و به روح همه شهدای قوای مسلح اتحاف دعا نمود.
رئیس‌جمهورغنی ضمن تبریکی روز ملی نیروهای ملی، امنیتی و دفاعی کشور خطاب به آن‌ها گفت:"شما از متن جامعه برخاسته‌اید و متعلق به مردم هستید، امروز ملت افغانستان به شما افتخار می‌کند و من به عنوان سرقوماندان اعلی قوای مسلح از شهامت، دلیری، قربانی و تعهد شما به بیرق مقدس افغانستان و این خاک ستایش می‌نمایم."
رئیس‌جمهور از همه اقشار مردم به ویژه علمای دینی که اخیراً در اجماع واحد از نیروهای امنیتی و دفاعی خود حمایت همه‌جانبه نموده‌اند، قدردانی نمود.
رئیس‌جمهور و سرقوماندان اعلی قوای مسلح، از تلاش‌های نیروهای امنیتی و دفاعی بخاطر تأمین امنیت کنفرانس پروسۀ کابل و مهمانان اشتراک‌کننده در کنفرانس مذکور تشکر کرد. وی از همکاری و حمایت بین‌المللی از قوای مسلح کشور به خصوص جنرال نیکلسن قوماندان عمومی مأموریت حمایت قاطع در افغانستان سپاس‌گزاری نمود.
سرقوماندان اعلی قوای مسلح خطاب به منسوبین قوای مسلح گفت: شما غیرممکن را ممکن ساختید، زیرا مردم در زمان پروسۀ انتقال نسبت به تداوم نظام بی‌باور بودند و این را شما به باور و اطمینان مبدل نمودید.
وی خاطرنشان‌ساخت که هرقدم شما برای تأمین امنیت، ثبات و صلح نمایندگی از موقف برحق و ملی شما می‌کند و از جانب دولت و مردم افغانستان مورد حمایت و پشتیبانی همه‌جانبه قرار دارد و تعهد ما توجه به نیروهای امنیتی و دفاعی و بازمانده‌گان شان است.
رئیس‌جمهورغنی در مورد صلح گفت که ما پیشنهادات واضح صلح را روز گذشته در کنفرانس پروسۀ کابل با جرئت تمام و با اعتماد کامل به نیروهای امنیتی و دفاعی خود مطرح ساختیم و آنرا از موقف قدرت ارائه نمودیم.
رئیس‌جمهورغنی صلح را نیاز مبرم افغانستان دانسته تأکید ورزید که اکنون اجماع سرتاسری دراین زمینه شکل گرفته‌است و در پلان صلح که روز گذشته در کنفرانس کابل ارائه شد خیر است و ما با جرئت کامل آنرا تطبیق خواهیم کرد. 
رئیس‌جمهور محمداشرف غنی اظهارداشت که حقوق زنان در بحث صلح به هیچ عنوان قابل معامله نیست و از حقوق مدنی همه زنان افغانستان به‌گونۀ همه‌جانبه دفاع می‌گردد و مردم ما خواهان صلح پایدار و آینده مرفه می‌باشند.
رئیس‌جمهور گفت که ما در میدان جنگ و سیاست برنده هستیم و برای تکمیل‌نمودن فصل ناتمام شاه امان‌الله غازی تلاش مشترک می‌نماییم، کسی افغانستان را به ما نبخشیده است و ما استقلال و آزادی را به قربانی ملت خود کمایی نموده‌ایم.
رئیس‌جمهور اضافه کرد، درحالی‌که صلح آرزوی ماست، جنگ واقعیت فعلی ما است، تعلل و غفلت در میدان جنگ قابل تحمل نمی‌باشد و باید آمادگی لازم را در دفاع مشروع و مبازره با دشمنان داشته باشیم. 
سرقوماندان اعلی قوای مسلح با اشاره به دستاوردهای نیروهای امنیتی و دفاعی کشور گفت که هماهنگی به میان‌آمده میان ارگان‌های امنیتی و دفاعی و مدیریت سالم توسط رهبری این سکتور قابل ستایش است و نیز از همکاری سکتور عدلی و قضایی در حمایت از قوای مسلح تشکر کرد.
رئیس‌جمهور تصریح‌داشت که مصوونیت خاک ما در هماهنگی شما است و از قوت شما به قوت می‌رسد. وی بر تداوم اصلاحات سرتاسری در ارگان‌های امنیتی ودفاعی تأکید ورزید و گفت که حکومت می‌خواهد قوای مسلح عاری از مشکل را به میراث بگذارد.
وی نیز از تطبیق پلان چهارسالۀ امنیتی به‌نیکی یاد کرده‌افزود که از برکت این پلان، حاکمیت قانون و استعمال مشروع قوه همه‌جانبه انجام می‌پذیرد. رئیس‌جمهور گفت که دستاورد مهم دیگر قوای مسلح ما تأمین امنیت برگزاری انتخابات شورای ملی، شورای ولسوالی‌ها و ریاست‌جمهوری خواهد بود.
سرقوماندان اعلی قوای مسلح بیان‌نمود که تعهد ما نسبت به قوای مسلح کشور دوجانبه است و به قاطعیت از آنها حمایت و دفاع می‌کنیم و تاریخ از محبت، قربانی و تعهد همه‌جانبه آنها در برابر مردم و افغانستان به نیکی یاد خواهد کرد. وی افزود: نسل آینده، قهرمانی نسل حاضر را به خط زرین درج خواهد نمود.
در این مراسم، داکتر عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه، وزرای دفاع ملی و امور داخله، رئیس عمومی امنیت ملی و لوی درستیز قوای مسلح به‌گونۀ جداگانه صحبت کردند و از تلاش‌ها و قربانی‌های نیروهای ملی، امنیتی و دفاعی کشور در راستای دفاع از مردم و مبارزه با تروریزم قدردانی نمودند.
در مراسم مذکور، به اساس پیشنهاد وزارت دفاع ملی و منظوری رئیس جمهور، شریف یفتلی لوی درستیز قوای مسلح از رتبۀ دگرجنرالی به سترجنرالی ترفیع نمود. هم‌چنان به مناسبت نهم حوت به شماری از منسوبین قوای ملی، امنیتی و دفاعی کشور به پاس قدردانی از تلاش‌های آن‌ها در مبارزه با تروریزم و تأمین امنیت، مدال‌ها و نشان‌های دولتی، تقدیرنامه و کمک‌های نقدی اعطا و تفویض گردید.#
 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا