فرهنگ

نمایشگاه کتاب در پوهنتون کابل برگزارشد

 

كابل باختر 28 سنبله

برگزاری نمایشگاه کتاب در پوهنتون کابل با استقبال گرم دانش آموزان قرار گرفته و تاکنون که هشت روز از برگزاری این نمایشگاه سپری شده، شماری زیادی از اين کتاب ها در نمایشگاه فروخته شده است.

به گزارش آژانس باختر، این نمایشگاه به مناسبت هفتهء شهید از سوی انتشارات بین المللی سرور سعادت به تاریخ بیست سنبله سال روان در پوهنتون کابل گشایش یافت که حدود یکصد هزار جلد کتاب شامل هشت هزار عنوان می گردد در معرض نمایش علاقمندان قرارگرفت.

غلام سرور سعادت مسوول انتشارات بین المللی سرور سعادت به خبرنگار آژانس باختر گفت:" این نمایشگاه که به مناسبت هفته شهید در پوهنتون کابل گشایش یافت حدود هشت هزار عنوان کتاب و بیشتر از یکصد هزار جلد کتاب در بخش های مختلف حقوق و علوم سیاسی، فلسفه، ساینس، روانشناسی، اقتصاد، هنر، ادبیات، تاریخ و جغرافیه، کتب دینی، اداره ومنجمنت … با سی فیصد تخفیف در معرض خریدبرای محصلان و استادان پوهنتون کابل قرار گرفت که تاکنون حدود شصت فیصد از کتاب های نمایشگاه یادشده به فروش رسیده است."

مرسل محصل سال اول پوهنحی ساینس که همراه با هم قطارانش برای خرید کتب آمده بودند گفت: " توانستم کتاب مورد نیازم را با قیمت مناسب ازاین نمایشگاه بدست بیاوریم."

 به گفته این دانشجو برگزاری همچو نمایشگاه ها میتواند راه خوب برای دریافت مواد ممد درسی برای ما باشد مگر با تاسف چنین نمایشگاه ها به ندرت برگزار میگردد.

ذکر الله یک تن از محصلین اشتراک کننده در این نمایشگاه میگوید: " برگزاری همچو نمایشگاه ها جوانان را به فرهنگ کتاب خوانی تشویق می نماید.

احمد جاوید متعلم صنف دوازدهم لیسه حبیبه که از این نمایشگاه دیدن می کرد میگوید که دولت و انجو ها، موسسات و سایر نهادهائیکه چنین نمایشگاه ها را به راه می اندازند باید برای شاگردان و دانشجویان درخرید کتاب تخفیف ویژه يي قایل شوند تا آنعده از شاگردان مکاتب ودانش آموزان دانشگاه که ضعف اقتصادی دارند نیز بتوانند کتاب خریداری نمایند.

غلام سرور سعادت مسوول این نمایشگاه میگوید، من منحیث یک ناشر وقتیکه جوانان را دیدم که جوقه، جوقه از نمایشگاه کتاب دیدن نموده کتاب مورد علاقه شانرا خریداری می نمودند احساسی عجيبی برای من دست داد تصمیم گرفتم که در پوهنتون های کشور در شهر ها و ولایات کشور چنین نمایشگاه را دایر نمایم و کتب را به قیمت بسیار نازل بدسترس مردم قرار دهم.

 نمایشگاه متذکره الی تاریخ سه میزان به روی علاقمندان باز است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا