سیاست

ستر جنرال عبدالرشید دوستم: دولت برای تأمین امنیت سراسری در کشور برنامه های همآهنگ شده یی را روی دست گرفته است

کابل باختر 17 قوس
ستر جنرال عبدالرشید دوستم، معاون اول ریاست جمهوری شام امروز با نماینده گان ولایت تخار در شورای ملی، بزرگان و موسفیدان وتعدادی از اعضای شورای ولایتی تخار در دفتر کارش دیدار و گفتگو کرد.
به اساس معلومات دفترمطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر، در این دیدار، چند تن از بزرگان ولایت تخار صحبت نموده نخست پیروزی و گزینش معاون اول ریاست جمهوری را در این سمت به اوشان تبریک گفته سپس  شماری از مشکلات محیطی مردم آن ولایت را با معاون اول ریاست جمهوری در میان گذاشتند.
تحکیم سواحل دریای تالقان که همه ساله در مواقع آبخیزی مردم را متضرر می سازد، نبود کار و فرصت های شغلی، فراهم آوری زمینه های تحصیلی برای جوانان، باز سازی ماورای کوکچه، استخراج معادن و کنترول آن از سوی دولت، حمایت از زارعین ، ایجاد بند برق کوکچه سفلی ، استخدام اشخاص مسلکی در ارگان های دولتی، و جلوگیری از سرقت ها، اختطاف ها و سایر جرایم خشونت آمیز، مواردی بودند که از سوی نمایند گان مردم ولایت تخار در شورای ملی، غرض رسید گی به آن ها به معاون اول رئیس جمهوری ارایه گردیدند.
سپس معاون اول ریاست جمهوری طی سخنانی دیدار با بزرگان و نمایند گان ولایت تخار را موجب خوشنودی خویش خوانده افزود که گزینش خویش را در سمت معاونیت اول ریاست جمهوری در نتیجه انتخابات، برمبنای آرایی دانست که مردم افغانستان دادند و آن را پیروزی محروم ترین قشر جامعه کشور دانست.
معاون اول ریاست جمهوری یاد آوری کرد که دولت جمهوری اسلامی افغانستان مصمم است تا در زمینه استخراج معادن سرمایه گذاری کند تا برای مردم کشور فرصت های شغلی مهیا گردد.
معاون اول ریاست جمهوری افزود که برای رسیدن به این مأمول ما نیازمند تأمین امنیت در کشور هستیم تا پیش زمینه یی شود برای جلب سرمایه گذاری در کشور.
معاون اول ریاست جمهوری خاطر نشان کرد که دولت برای تأمین امنیت سراسری در افغانستان برنامه های همآهنگ شده یی را روی دست گرفته است تا عملی گردد و مردم را از مشکلات جاری بد امنی رهایی بخشد.
معاون اول ریاست جمهوری علاوه کرد که  مهاجرت جوانان را به بیرون از کشور به دلیل بد امنی و بیکاری یکی از معضلاتی دانست که موجب نگرانی دولت و خانواده ها گردیده است و از این رو من به جوانان پیشنهاد می کنم تا بجای فرار از کشور در زمنیه های درس و تحصیل بکوشند تا برای سرزمین خویش کادر های متخصص و تحصیل کرده ببار آیند و ما برای تحقق این امر افزون بر در اختیار داشتن نهاد های تحصیلی در داخل کشور، با کشور های هند، ترکیه، قزاقستان و قرغزستان نیز مذاکراتی به عمل آمده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا