امنیت

عملیات نیروهای افغان ازآن سوی خط دیورند بالای طالبان

قندهار/ باختر/ 30/ قوس
قوماندان امنیه قندهار میگوید که درولسوالی شورابک عملیات انجام داده و آن عده مراکز مخالفان مسلح درآن طرف خط دیورند را ازبین برده که حملات مسلحانه بر پوسته ها و گزمه های نیروهای امنیتی را انجام میدادند.
لوی پاسوال عبدالرازق که ازعملیات شورابک به تازه گی برگشته گفت که طالبان مسلح ، حملات خود را از پنجصد متری بخش صفری خط دیورند ، برگزمه ها و پوسته های امنیتی نیروهای سرحدی افغان انجام میدهند.
وی افزودکه طالبان مسلح ، این مراکز خود را در صد متری پوسته های امنیتی نیروهای پاکستانی ایجاد کرده اند .
به گفته وی، طالبان درحالی انداخت های اسلحه ثقیل و خفیفه برخاک افغانستان را انجام میدهند که مراکز و خیمه های خود را درحدود سه یا چهارصد متری خط درنزدیکی پوسته های نیروهای امنیتی پاکستان ایجاد نموده اند.
وی اضافه کرد ، پولیس ملی و سرحدی عملیات مشترک درساحه صفری خط دیورند درولسوالی شورابک انجام داده و به کمک سلاح ثقیل توانستند که خیمه ها و مراکز مخالفان مسلح درآن سوی خط را ازبین ببرند.
موصوف از وزارت داخله خواست که ازطریق وزارت امورخارجه با مقامهای ذیربط پاکستانی تماس بگیرد تا ازهمچو اعمال این کشور جلوگیری صورت گیرد.
وی گفت که پاکستان از حملات برخاک افغانستان جلوگیری نمی کند و همچو فعالیت ها دوباره نیز تکرار میشود ، ازهمین رو به سربازان خود دستور داده که حملاتی را هدف قراردهندکه ازآن به جانب افغانستان حمله میشود و مخالفان مسلح را ازبین ببرند.
قوماندان امنیه ، مناطق دولنگی و ارغوتی دربخش خط صفری را از مناطقی خواند که مخالفان مسلح نه تنها مواد انفجاری را ازآن انتقال میدهد ، بلکه با عبور از آن حملات انجام میدهند و دو باره به مراکز خود بر میگردند.
مخالفان مسلح ، اخیراً فعالیت های خود را نسبت به سایر ولسوالی های ولایت قندهار ، درولسوالی های نزدیک خط دیورند بیشتر کرده اند.
شورابک در دوصد کیلومتری جنوب شرق شهر قندهار موقعیت دارد و علاوه برآن یکصدو ده کیلو متر سرحد مشترک با کشور پاکستان دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا