امنیت

محاصره سرخ کوتل درهم شکست و افراد آن بصورت سالم آزاد شدند

پلخمری / باختر/ 29/ ثور
محاصره قطعه 12/0 مستقر درتپه سرخ کوتل شهر پلخمری امروز پس از شش روز درهم شکست .
افراد مستقر در این پوسته که شمارشان به هفتاد تن میرسد شامل پرسونل این قطعه پولیس محلی و افرادملکی بوده که بخاطر نجات جان شان ازچنگ طالبان دراین پوسته پناهنده شده بودند .
احمد جاوید بشارت معاون سخنگوی دفتر مطبوعاتی قوماندانی امنیه ولایت بغلان به آژانس باختر گفت ، افرادمتذکره پس از جابجا شدن درپوسته قطعه 12/ 0 مربوط ریاست اطلاعات وفرهنگ طی مدت شش روز همواره مورد هجوم حملات گروهی طالبان کندزی و بغلانی قرارداشته که با مقاومت وسرفرازی این پرسونل ازسنگر هایشان با وجود تمام شدن همه امکانات از قبیل نان وآب و تجهیزات نظامی به دفاع پرداخته ولی به دشمن تسلیم نشدند.
بشارت اضافه کرد ، چاشت امروز درنتیجه تشریک مساعی نیروهای امنیتی ازطریق زمین و هوا سرانجام محاصره این قطعه را درهم شکسته و افراد گیرمانده درمحاصره طالبان درآن پوسته را نجات دادند ، اما پوسته بدست طالبان افتاد .
وی افزود : به منظور پاکسازی چشمه شیر و تصرف مجدد پوسته یاد شده از موجود یت طالبان کندزی و بغلانی ادامه دارد.
کریمداد رحیمی مدیر حفظ میراث های فرهنگی ریاست اطلاعات وفرهنگ ولایت بغلان ضمن استقبال از درهم شکستن پوسته خاطر نشان کرد که درهمین مدت که تپه سرخ کوتل درمحاصره قرار داشت صدها فیر مرمی سلاح ثقیل وخفیف به آبده تاریخی سرخ کوتل اصابت نموده وخسارات هنگفتی را به این آبده وارد نموده است.
وی از مقام وزارت اطلاعات و فرهنگ خواست تا پس از تامین امنیت کامل درمنطقه هیئتی را جهت تثبیت و بررسی خسارات وارده به این آبده تاریخی به بغلان اعزام بدارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا