۱۰۰ روز

سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات: ارقام که از طریق این کمیسیون بخش می شود مدار اعتبار است

کابل باختر 19  حمل
سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات امروز دریک نشست خبری گفت: ارقامی که در مورد شمارش آرأ از طریق این کمیسیون بخش میشود مدار  اعتبار است.
این درحالیست که صندوق های را ی دهی از 31 ولایت به مراکز و لایات انتقال  داده شده است .
به گزارش خبرنگار آژانس باختر: دراین نشست خبری نورمحمد نورسخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات افزود: تقاضای ما از رسانه ها و نهادهای اجتماعی این است، ارقامی  که از طریق  کمیسیون مستقل انتخابات در رابطه به شمارش  آرای نامزدان نشر شده باشد موثق است ، رسانه ها ارقامی  را نشر نکنند که به اساس  آن اذهان مردم مغشوش گردد.
نورعلاوه نمود: تنها ارقام که از طریق کمیسیون مستقل انتخابات بخش میشود مدار اعتبار است وارقام که بدون  تائید این کمیسیون نشر میشود مدار اعتبار نیست .
وی گفت: درهر جائیکه تخطی وتقلب به روند انتخابات صدمه وارد کرده باشد، کمیسیون آن را جدی میگیرد.
وی افزود، تاکنون صندوق های رای از ولسوالی های 31 ولایت به مراکز ولایات انتقال  داده شده وفقط صندوق های رای ولسوالی های و لایت های بدخشان وغور ودایکندی  باقی مانده است که احتمالأ کار انتقال  آنها تا فردا به پایان برسد .
به گفته نور، نتایج ابتدائی درچهارم ثور ونتایج نهایی  در بیست وچهارم ثور  اعلام خواهد شد .
سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات یکبار دیگر تاکید کرد، یک سلسله شواهد و مدارک دراختیار این کمیسیون قرار گرفته  که بعضی از مقامات دولت  به نفع ویا به ضرر برخی از نامزدان ریاست جمهوری  کار کردند که این  موارد از سوی کمیسیون مستقل انتخابات با رئیس جمهور شریک ساخته شده ، امید است که همچو اشخاص نظر به هدایت قبلی رئیس جمهور تحت پیگیری قرار بگیرند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا