سیاستاخباراقتصادجامعهTOP

یونیسف برای رفع نیاز‌های بشری در افغانستان، ۱.۴ میلیارد دالر درخواست کرد

 

کابل، ۲۳ قوس، باختر

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف)، برای رفع نیازهای بشردوستانه در افغانستان در خواست ۱۰۴ میلیارد را کرده است.

با این مقدار، پول قرار است  ۱۹.۴ میلیون نفر از جمله ده اعشاریه پنج میلیون کودک  حمایت شوند.

یونیسف گفته است که نیازها در سراسر افغانستان زیاد است، اما بودجه در همه بخش‌ها بسیار کم است و به شدت بر توانایی این اداره برای ارائه تأثیر می‌گذارد.

این اداره افزوده است که این حمایت مالی به ۱۹.۴ میلیون نفر، خدمات مراقبت‌های صحی اولیه و به ۳.۶ میلیون کودک و مراقبت‌کننده‌گان، خدمات حفاظتی ارائه می‌کند، ۵.۵ میلیون نفر را قادر می سازد به آب سالم دسترسی داشته باشند و برای ۸۱۵ هزار کودک زیر سن پنج سال درمان نجات بخش برای ضایعات شدید را فراهم می‌کند.

براساس گزارش یونیسف؛ علاوه از آن، دو میلیون و ۵۰۰ هزار مراقبت‌کننده اولیه کودکان «۰ الی ۲۳ ماهه» تحت مشاوره تغذیه نوزاد و خردسال قرار می‌گیرند  و ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار کودک ۶ تا ۵۹ ماهه، مکمله ویتامین A دریافت می کنند.

در این گزارش آمده است که بسیاری از مناطق کشور همچنان در بحران حاد آب قرار دارند، به طوری که ۶۷ درصد از خانواده‌ها در سال ۲۰۲۳ با موانعی برای دسترسی به آب سالم روبرو هستند.

گزارش می‌افزاید که افزایش غیرقابل پیش بینی بودن بارندگی و تغییر الگوهای آب و هوایی، توانایی جوامع را برای سازگاری کاهش داده و بیش از ۱۷.۹ میلیون نفر، به ویژه آن‌هایی که در مناطق صعب العبور یا روستایی هستند، عمدتاً به دلیل کمبود زیرساخت دسترسی محدودی به مراقبت های صحی دارند. با این حال، کمبود داروهای ضروری، تجهیزات و کارکنان واجد شرایط نیز به خدمات صحی ضعیف کمک می‌کند.

یونیسف گفته است که بدون بودجه کافی، قادر به حمایت از پاسخ به بحران‌های مستمر کشور، از جمله شرایط اضطراری مرتبط با آب و هوا نخواهد بود.

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل هم‌چنان بیان کرده است که نیاز مالی ۲۰۲۴ محیط عملیاتی در حال تغییر، رویکردهای اجرای جایگزین، افزایش هزینه های عملیاتی و تورم جهانی را در نظر می گیرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا