سیاست

نمایندۀ خاص امریکا برای افغانستان و پاکستان : امریکا شریک کلیدی افغانستان باقی می ماند

کابل باختر/ 18/ میزان
نمایندۀ خاص ایالات متحده امریکا برای افغانستان و پاکستان گفته است آزمون هاو کارهای زیاد دربرابر حکومت وحدت ملی افغانستان قرار خواهد داشت.
به گزارش آژانس باختر، دانیل فلدمن نمایندۀ خاص امریکا برای افغانستان و پاکستان درمصاحبه با صدای امریکا گفته است، با اشاره به صحبت های که اخیراً با داکتر اشرف غنی احمدزی رییس جمهور افغانستان وداکتر عبدالله عبدالله رییس اجرائیوی داشته است ، این گفته را مثبت برای حکومت وحدت ملی افغانستان خوانده است.
دانیل فلدمن اضافه داشته که امریکا درحمایت از حکومت وحدت ملی قرارداشته و گفتگوها با طالبان را باید حکومت وحدت ملی افغانستان رهبری کند و ایالات متحده امریکا همچنان شریک کلیدی افغانستان خواهد بود و به این شراکت ادامه خواهد داد.
او افزوده است یکی از دلایل اهمیت امضای توافقنامه امنیتی ودفاعی میان کابل وواشنگتن دراولین روز حکومت جدید نشاندهنده تعهد امنیتی جاریست که البته در بخش کمک غیر نظامی نیز میباشد.
فلدمن ، دستاوردهای افغان ها را درجریان سیزده سال گذشته قابل ملاحظه خوانده از حامدکرزی رییس جمهوراسبق به خاطر تعهدش در تسهیل اولین انتقال قدرت افغانستان نیز ستایش کرده است .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا