جهان

سویدن در انتظار وارد پناهجویان بیشتر !

کابل باختر 20 عقرب
به اساس گزارش سازمان مهاجرت سویدن آن کشور انتظار دارد تا پایان سال 2015 میلادی یکصدونود هزار آواره وارد سویدن شوند.
سازمان مهاجرت سویدن اعلام کرد که پناهجویان وآوارگان متقاضیان پناهندگی دراین کشور اسکاندیناوی، شامل چهار هزار وسه صدوسی وسه نفر از افغانستان ، دو هزار وهفتصد ونزده نفر از سوریه یک هزار وچهار صد وپنج نفر است .
کودکان  بدون همراه ، بیش از یک چهارم از این گروه را تشکیل میدهد که تعداد شان به دوهزار وهشتصد وبیست وهفت نفر میرسد که بیش از 80 درصد آنها کودکان افغانی هستند .
وزیر مهاجرت سویدن اعلام کرده که  تعداد پناهجویان به شکل فزاینده ای بیش از تعداد مکان های اسکان آنهاست که این بدان معناست که دیگر  تضمینی در باره نحوۀ اسکان پناهجویان  و آوارگان وجود ندارد روند پناهجویی به سویدن  درحالی  تشدید میشود که  گروه راست گرای افراطی وبرخی گروه های ضد مهاجرت مشکلات را برای  جنگ زدگان وآواره گان دراین کشور ایجاد کرده اند. این گروه ها با بخش تبلیغات تلاش می کنند میان پناهجویان  ومهاجران تازه وارد ترس و وحشت ایجاد کنند  و می گویند که حجاب برای پناهجویان ممنوع وآنها درطول زنده گی درسویدن از حق مسکن و اشتغال محروم خواهند بود .
به اساس گزارش سازمان  بین المللی مهاجرت از ابتدای سال 2015 بیش از 770 هزار نفر از پناهجو و آواره جنگی از طریق دریایی مدیترانه  وارد اروپا شده اند که بسیاری از آنها دراین مسیرخطرناک  جان باخته یا مفقود شده اند و اتحادیه اروپا اکنون با چگونگی مدیریت بحران گسترده ناشی از ورود صدها هزار آواره ای دست وپنجه نرم می کند که درنتیجه سیاسیت های مداخله جویانه امریکا از جنگ وخشونت  درکشور شان در خاور میانه و تمامی  افریقا راهی اروپا شده اند .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا