فرهنگ

اتحادیه جوانان ورزشکار اماتور امریکا یکصدوپنجاه مربی افغان را آموزش داد

کابل/21/دلو/باختر

دکتور سید مخدوم رهین، وزیر اطلاعات و فرهنگ امروز با هیئت اتحادیه جوانان ورزشکار اماتور ایالات متحده امریکا ملاقات کرد.

به گزارش خبرنگار آژانس اطلاعاتی باختر، درین ملاقات دکتور رهین صحبت نموده گفت ما امروز میزبان تعدادی از ورزشکاران بزرگ و سر شناس ایالات متحده امریکا هستیم آنان به افغانستان آمده اند و در آموزش مربیان ورزشی ما در کمیته ملی المپیک سهم گرفتند و از گروه های ورزشی ما به شمول اطفال دیدن کردند و وعده همکاری دادند.

دکتور رهین افزود، ما امیدوار هستیم که این ارتباط ورزشی بین دو مملکت دوست تقویت بیشتر پیدا کند و ورزشکاران ما اعم از نوجوانان و جوانان دختر و پسر به ایالات متحده امریکا سفر کنند و ورزشکاران آنان به اینجا بیایند و در تقویت ورزشی ورزشکاران ما و وسایل ورزشی سهم برازنده بگیرند.

قابل ذکر است، هیئت اتحادیه جوانان اماتور ایالات متحده امریکا (ای ای یو ) بنابه دعوت معینیت امور جوانان وزارت اطلاعات و فرهنگ و کمیته ملی المپیک به خاطر رشد و انکشاف ورزش به افغانستان آمده و امروز از استدیو های اطفال و استدیوی نشر رادیو تلویزیون ملی دیدن نمودند.

همچنان هیئت مذکوراز برنامه های ورزشی جوانان که از سوی معینیت امور جوانان وزارت اطلاعات و فرهنگ راه اندازی شده بود و از نمایشات جالب سرکس، اکروبات، اتن ملی جوانان و نوجوانان و نمایش ورزشی جوانان شورای سراسری مردم کابل که به گونه های مختلف به اجرا در آمد، دیدن نمودند که مورد دلچسپی آنان قرار گرفت.

در این مراسم بعداً" جمیز پارکر رییس هیئت اتحادیه ورزشکاران جوانان اماتور ایالات متحده امریکا (ای – ای- یو) صحبت نموده نمایشات ورزشی و هنری جوانان افغان رامورد تقدیر قرار داده، حمایت و همکاری کامل آن اتحادیه را درعرصه ورزشی و تهیه وسایل و البسه سپورتی به آنان وعده داد.

یکتن از اعضای این هیئت به خبرنگار آژانس اطلاعاتی باختر گفت که اتحادیه ورزشکاران جوانان اماتور ایالات متحده امریکا بزرگترین موسسه ورزشی است که از یکصد سال قبل به اینسو در ایالات فلوریدای امریکا فعالیت دارد  و مربیان را در رشته های مختلف ورزشی تربیه و آموزش میدهد  و طی سه روز گذشته در کمیته ملی المپیک حدود یکصد وپنجاه مربی و ورزشکار  از سراسر کشور را در پنج رشته سپورتی آموزش داده اند.

هیئت امروز کابل را به قصد ایالات متحده امریکا ترک کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا