امنیت

کمیتۀ مصونیت علما به ریاست مشاور امنیت ملی کشوراولین جلسۀ خویش را برگزارکرد

کابل / ۲۳ اسد / باختر

کمیتۀ مصونیت علما به ریاست داکتر حمدالله محب مشاور امنیت ملی کشور، امروز نخستین جلسۀ خویش را برگزار کرد.

کمیتۀ مصونیت علما به اساس هدایت خاص محمداشرف غنی رییس جمهوری اسلامی افغانستان به هدف حمایت وحفاظت از علمای کشورایجاد شده است ودرراس آن داکترحمدالله محب مشاورامنیت ملی کشورموظف شده است.

در این جلسه که رییس عمومی امنیت ملی، معاون وزارت دفاع ملی، معین ارشد امنیتی، سرپرست وزارت حج و اوقات، سرپرست شورای سراسری علما، رییسان کمیسیون امور دینی ولسی جرگه و مشرانو جرگه، سناتوران، اعضای ولسی جرگه و علمای جید کشور اشتراک  کرده بودند، روی تامین امنیت علما در سطح کشور بحث و تبادل‌نظر صورت گرفت.

مشاور امنیت ملی بیان کرد که مصونیت علما در اولویت‌ کاری حکومت افغانستان قرار دارد و از همین رو جلسات این کمیته به گونۀ دوام‌دار برگزار می شود تا برنامه های موثروعملی جهت تامین امنیت و مصونیت ‌علما در سطح کشور روی دست گرفته شود و در کنار آن شورای سراسری علما تقویت شود.

وی اضافه کرد که قضیه شهادت مولوی نیازی و شهید مفلح به گونۀ همه جانبه مورد بررسی قرار گرفته است و روی آن اقدامات جدی نیز صورت می‌گیرد. وی آرزو کرد که با روی کار آمدن این کمیته هماهنگی ها میان علما، نهادهای امنیتی و دفاعی، ولسی جرگه و مشرانو جرگه گسترش یابد و برای تامین امنیت علما اقدامات بیشتر صورت گیرد.

مشاور امنیت ملی دراین جلسه همچنان از نیروهای امنیتی و دفاعی با افتخار کشور‌ ستایش و قدردانی کردوگفت که آنان درخنثی کردن هرگونه دسیسه علیه علمای کشورتلاش می کنند و در تامین امنیت این قشر مهم، نقش برازنده  ایفا می کنند.

#

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا