سیاست

سرور دانش: پیگیری برنامه های قبلی حکومت یک ضرورت جدی است

کابل باختر 18 میزان
کنِت نو فیلد سفیر جدید کانادا مقیم کابل، امروز با قانونپوه سرور دانش معاون رییس جمهور دیدار کرد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس  باختر ، در این دیدارمعاون رییس جمهور گفت: دولت کانادا در  عرصه های مختلف دولت و مردم افغانستان را یاری رسانیده است و این امر برگسترش و تقویت روابط متقابل میان دو کشور افزوده است.
استاد دانش، از کمک های دولت کانادا که مردم افغانستان را در زمینه های چون تأمین امنیت، حقوق بشر، معارف، صحت، ارتقای ظرفیت، حاکمیت قانون و موارد دیگر یاری رسانیده است قدردانی کرد.
معاون رییس جمهور با اشاره به دستاوردهای مردم افغانستان در بیشتر از یک دهه گذشته در زمینه های چون ایجاد نظام مبتنی براراده مردم، حاکمیت قانون، پیشرفت در زمینه های معارف، تحصیلات عالی، صحت عامه، خدمات عامه، اقتصاد و توسعه زیر بناها، امنیت و ثبات پایدار را به عنوان یک ضرورت جدی و اولویت اساسی در کشور عنوان کرد.
وی گفت: با آنکه حکومت وحدت ملی تلاش های صادقانه را برای تأمین صلح روی دست گرفته است و گام های اولیه را بر داشته است، اماهنوز هم به این هدف نرسیده ایم که بحران نا امنی و خشونت ریشه کن شود.
قانونپوه دانش گفت: با اینکه پی گیری برنامه های قبلی حکومت یک ضرورت جدی است؛ اما اصلاحات انتخاباتی، برگزاری انتخابات، مبارزه با فساد، حاکمیت قانون  و اصلاحات عدلی و قضایی از اولویت های اساسی حکومت وحدت ملی است. به گفته وی، با شکسته شدن بن بست در فرایند اصلاحات انتخاباتی، کار در زمینه تشکیل کمیسیون های جدید  آغاز شده است و در خصوص موارد چون تقویم انتخابات، ثبت نام رای دهندگان، بودجه و امنیت این پروسه، بعدا تصمیم گرفته خواهد شد.
سرور دانش با قدر دانی از کمک دولت کانادا در گذشته، از تعهد آن کشور برای کمک به دولت افغانستان در کنفرانس بروکسل قدر دانی کرده  و با اشاره به تنوع موجود در کابینه دولت کانادا  اظهار داشت که  آن کشور از فرهنگ بالای مدنی و سیاسی برخور دار است.
معاون رییس جمهور گفت: در بسیاری از کشورهای دنیا مشکل  اساسی این است که اهمیت و ضرروت تنوع را درک نمی کنند وامروزه بسیاری از مشکلات در کشورهای گرفتار بحران، ناشی از تنگ نظری و عدم توجه به تنوع است که سرانجام سبب اختلاف و نفاق می گردد.
دراین دیدار سفیر کانادا نیز با تأکید به تحکیم روابط دوستانه با دولت افغانستان از ادامه کمک های کشورش به مردم افغانستان اطمینان داده گفت بیش از نیمی کمک های دولت کانادا به منظور حمایت و تقویت نیروهای پولیس و اردوی افغانستان به مصرف می رسد.
وی گفت: کانادا این خواست حکومت افغانستان را که کمک های جامعه جهانی از طریق بودجه دولت  به مصرف برسد مورد آزمایش قرار داده و این روند به اصلاحات امور مالی بسته گی دارد.
به گفته سفیر کانادا در کابل، تمامی کمک های آن کشور در چارچوب اولویت های که دولت افغانستان تعریف کرده است به مصرف خواهد رسید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا