اقتصاد

قرار داد اعمار سربند کانال ارچی و بازسازی کانال عبدالرحیم زی امضا شد

کابل /باختر/٢ سرطان
دو قرارداد پروژه اعمار سربند کانال ارچی کندز و بازسازی کانال عبدالرحیم زی لغمان امروز میان وزارت انرژی و آب و نمایندگان دو شرکت ساختمانی امضا شد.
به گزارش خبرنگار آژانس باختر قرارداد اول به ارزش بیش از 74 میلیون و 700 ھزارافغانی با شرکت سرکسازی، تعمیراتی و ساختمانی سمندر و قرارداد دوم به ارزش بیش 4 میلیون و 990 ھزاردالر آمریکایی با شرکت ساختمانی افغان صداقت و باختر جی وی امضا  شد.
انجنیر محمد گل خلمی سرپرست وزارت انرژی و آب در رابطه  به مزایایی این پروژه ھا گفت: اعمار و بازسازی چنین سربندھا و کانال ھا که یکی از وظایف مھم وزارت  انرژی و آب است؛ در قسمت آبیاری زمین ھای زراعتی، تأمین منابع آب برای دهقانان و رشد اقتصادی در کشور موثر می باشد.
مسوولان شرکت ھای ساختمانی افغان صداقت و سمندر تعھد کردند  که در ساخت سربند و کانال متذکره تلاش می  کنند تا با کیفیت عالی و در مدت زمان معین پروژه ھا را تطبیق و به بھره برداری بسپارند. کانال ارچی که در 15 کیلومتری ولسوالی خواجه غار کندز موقعیت دارد، قرار است به درازای 107 کیلومتر اعمار و بازسازی  شود و بیش از سی هزار ھکتار زمین را آبیاری  کند.
با ساخت این کانال در حدود بیش از هشتاد هزار خانواده از مزایای این پروژه بھره مند می شوند. انجنیر محمدالدین ھمدرد نماینده کندز در ولسی جرگه ضباقدردانی از کارکردھای قابل لمس وزارت انرژی و آب و حمایت بانک جھانی در این زمینه، راه اندازی این چنین پروژه ھا را برای رشد زراعت و اشتغال زایی موثر عنوان کرد. از سوی دیگر کانال عبدالرحیم زی در لغمان، در حال حاضر 1900 ھکتار زمین را تحت آبیاری قرار می دھد که پس از بازسازی، ساحات تحت آبیاری آن به 1965 ھکتار زمین افزایش می یابد. با ساخت این کانال بیش از شش هزار خانواده از مزایای آن مستفید خواھند شد. نازیلا عزیزی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا