اخبارامنیت

در اولین روز تسلط  بر زرنج، والی نام نهاد طالبان برای نیمروز کشته شد

کابل /۱۶  اسد/ باختر

در حالی طالبان ادعا دارند که به مرکز نیمروز دست یافته اند، وزارت دفاع ملی اعلام کرده است که والی نام‌نهاد طالبان برای نیمروز در یک حمله هوایی کشته شده است.

به گزارش آژانس باختر: وزارت دفاع ملی دقایق قبل اعلام کرد که والی نام نهاد طالبان برای نیمروز با ۱۴ نفر از افراد زیر امرش در حمله هوایی اردوی ملی افغانستان کشته شده است.

حمله هوایی برعبدالخالق عابد والی نام نهاد طالبان برای نیمروز دیشب در شهر زرنج  انجام شد .

گروه طالبان تاکنون در این مورد چیزی نگفته اند.

طالبان روز جمعه مدعی شدند که مرکز ولسوالی نیمروز را تصرف کرده‌اند٬ گفته شده است که طالبان سی نیروی دولتی را در گنگ این ولایت کشته اند.

از طرف دیگر قول اردوی میوند امروز اعلام کرده است که طی ۲۴ ساعت گذشته نیروهای دولتی چندین تجمع و موضع طالبان را در ولسوالی‌ مارجه هلمند و شهر لشکرگاه مرکز این ولایت و همچنین شهر زرنج؛ مرکز نیمروز هدف قرار داده‌اند.

در این عملیات ۲۷۶ عضو طالبان به شمول عبدالخالق مشهور به «اکا عابد مولوی»؛ والی خود خوانده طالبان برای نیمروز کشته شده‌اند٬در این عملیات ۴۷ عضو دیگر طالبان نیز زخمی شده‌اند.

قول اردوی ۲۱۵ میوند همچنین گفته است که در این عملیات ۸ عراده موتر، ۵ عراده موترسایکل و یک سلاح ثقیلۀ طالبان نیز تخریب شده است وعملیات نیروهای دولتی در شهر زرنج و لشکرگاه ادامه دارد. صائم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا