جامعه

تاسيس نخستين مركزمشاوره هاي روانشناسي قبل ازازدواج دركابل

كابل 3 جوزا باختر

نخستین مرکز مشاوره های روانشناسی قبل از ازدواج در ولایت کابل ایجاد شد .

این مرکز به ابتکار موسسه تهمینه و همکاری مالی سفارت ایالات متحده امریکا در منطقه خیرخانه شهر کابل در شفاخانه طلوع  ایجاد شده است .

مسولان موسسه تهمینه می گویند آنان در نظر دارند تا مشاوره های رایگان قبل از ازدواج و همچنان مشاوره های روانی را به شهروندان ولایت کابل به صورت مطلوب ارائه کنند .

جلیل احمد فضل جو یکتن از مسوولان این موسسه به آژانس باخترگفت كه  آنان توانسته اند با حمایت مالی سفارت امریکا برای نخستین بار در کشور، مشابه این مرکز را چند ماه قبل در ولایت هرات ایجاد نمایند که با استقبال وسیع مردم روبرو شده است .

وی گفت: هزاران تن از شهروندان هرات از خدمات مشوره های روانی این مرکز در شش ماه گذشته بهره مند شده اند .

استفاده از کدر های مناسب و روانشناسان برجسته یکی از مسائلی است که موسسه تهمینه برای ارائه خدمات باکیفیت همواره به آن توجه داشته است .

در عین حال خانم صمدی قلم مسول این موسسه می گوید آنان تلاش خواهند کرد تا مراکز خدمات روان درمانی را با حمایت موسسات مختلف در ولایات کشور فعال سازند .

خانم صمدی قلم، ایجاد این مراکز را در رفع مشکلات روحی و روانی جامعه که هم اکنون به دلایل گوناگون با آن روبرو میباشند را مهم دانست .

همچنان موسسه تهمینه به منظور آگاهی دهی زنان از اهمیت مشوره های روانی و مشاوره قبل از ازدواج، کارگاه آموزشی سه روزه را در فدراسیون زنان کشور راه اندازی نمود.

در این مركز بیست تن از زنان تجارت پیشه حضور داشتند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا