جامعه

زلزله و سیلاب‌های اخیر در کشور نزدیک به 100 کشته و زخمی بر جا گذاشته است

کابل / 2 دلو / باختر
مسوولان وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث می‌گویند که زلزله و سیلاب‌های اخیر در کشور 92 کشته و زخمی برجا گذاشته است.
به گزارش آژانس باختر؛محمد نسیم حقانی رییس اطلاعات و ارتباط عامۀ وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث، گفته است که از سیزدهم جدی سال‌روان تا کنون در اثر زلزله، سیلاب‌ها و بارندگی‌ها در بیش از 10 ولایت کشور 38 تن جان باخته اند و 54 تن دیگر زخم برداشته اند.
به گفتۀ حقانی؛ در این مدت بیش از 8 هزار خانۀ مسکونی به صورت قسمی و یا هم به گونۀ مکمل تخریب شده است.
وی می‌گوید که وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث، برای هر خانوادۀ جان باخته مبلغ 50 هزار افغانی و برای هر خانوادۀ زخمی مبلغ 25 هزار افغانی پول نقد و مواد خوراکی و غیرخوراکی توزیع کرده است.
رییس اطلاعات و ارتباط عامۀ وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث، گفته است که این وزارت در همکاری با موسسات و نهادهای امداد رسان تا درهفته اخیر به برای نزدیک به 10 هزار خانواده متضرر و نیازمند در کشور مواد خوراکی و غیرخوراکی توزیع کرده است و به خاطر مدیریت وضعیت، مواد خوراکی و غیرخوراکی و پول نقد ولایت‌های کشور فرستاده است.
بر اساس معلومات نسیم حقانی؛ شاهراه هرات – بادغیس از روز گذشته به اینسو به گونۀ کامل به روی ترافیک بسته است، اما تیم‌های موظف تلاش می‌کنند که آنرا دوباره باز کنند.
به گفتۀ وی؛ راه‌های مواصلاتی بامیان با ولایت‌های همجوار آن نیز از اثر برفباری‌های سنگین بسته است و شاهراه کابل – جلال آباد که بر اثر لغزش بخشی از کوه بسته شده بود، دوباره به روی ترافیک باز شده است.
در همین‌حال رهبری وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث اطمینان داده است که به رسیدگی یکسان به آسیب دیدگان در سراسر کشور متعهد است.
وهاج

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا