فرهنگ

روسیه خواهان برگزاری نمایشگاه آثارگنجینه باختر، در آن کشور است

کابل باختر6 دلو
سفیر روسیه مقیم کابل امروز در دیدار با سید مصدق خلیلی سرپرست وزارت اطلاعات وفرهنگ ، علاقمندی کشوراش را بخاطر برگزاری نمایشگاه آثارگنجینه باختردر آن کشور ، ابراز کرد .
به گزارش خبرنگارآژانس باختر: دراین دیدار که در وزارت اطلاعات وفرهنگ صورت گرفت، سرپرست آن وزارت برگزاری نمایشگاه آثارگنجینه باخترافغانستان را در روسیه ، گام ارزشمند در تحکیم مناسبات فرهنگی میان دو کشوردانسته و برگسترش روابط فرهنگی دو کشور تاکید کرد .
سرپرست وزارت اطلاعات وفرهنگ خاطرنشان ساخت که تاکنون آثارگنجینه باختر در ده کشور جهان به شمول فرانسه ، ایتالیا ، هالند ، ایالات متحده امریکا ، انگلستان ، کانادا، ناروی و آسترالیا به نمایش گذاشته شده است که ازیک طرف این آثار در کشور های یاده شده به عنوان سفیر فرهنگی افغانستان، فرهنگ و مدنیت کهن افغانستان را به معرفی میگیرد و ازجانب دیگریک مبلغی نیزعاید افغانستان میشود  .
همینگونه سفیرروسیه مقیم کابل علاقمندی و آماده گی کشوراش را بخاطر برگزاری نمایشگاه آثارگنجینه باختر،  در موزیم های آن کشورابرازداشته  افزود که سال گذشته روسیه از دولت افغانستان تقاضای به نمایش گذاشتن آثارمتذکره را در آن کشورنموده بود.
وی اضافه کرد که عنقریب به این منظور هیئت فرهنگی روسیه بخاطرعقد قرارداد با جانب افغانی ،  به افغانستان خواهد آمد . 
همچنان دراین دیدار تاکید شد تا  پس ازعقد قرارداد ،  تا یک ماه آینده نمایشگاه آثارگنجینه باختر افغانستان در موزیم  های روسیه به نمایش گذاشته شو.
گفتنیست انجمن پروفیسور سرپایندی باستان شناس روسی که کاشف این آثار میباشد نیز در تدویر این نمایشگاه سهم دارد.
قابل یادآوریست که تدویر نمایشگاه آثار گنجینه باختر در مسکو از سوی شورای وزیران اخیراً تصویب شده است .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا