جامعه

وزارت دولت در امور رسیده گی در صدد مقابله با حوادث طبیعی

کابل باختر 15 اسد
درحالیکه افغانستان با داشتن اقلیم خشک و اراضی کوهستانی بیشتر درمعرض خطرقراردارد وزارت دولت در امور رسیده گی به حوادث با برگزاری یک کارگاه  در صدد مقابله با این گونه حوادث برآمده است.
به گزارش آژانس باختر ، وزارت دولت در امور رسیده گی به حوادث امروز با برگزاری یک کارگاه آموزشی به نام ( چهارچوپ سندای ) علل و راه های وقایه با حوادث طبیعی را ارزیابی کرد.
چهارچوب سندای درکاهش خطرات ناشی از حوادث طبیعی که حمایت سازمان ملل متحد را باخود دارد سیستم چند گانه به ویژه صحت ، مصدومیت غذایی را دربرمیگیرد .
ویس احمد برمک وزیردولت در اموررسیده گی با حوادث طبعی درگشایش این کارگاه  صحبت نموده گفت که افغانستان با داشتن اراضی کوهستانی بیشتر درمعرض خطرات حوادث طبیعی قراردارد که باید برآن توجه صورت گیرد.
وی افزود که اقلیم افغانستان خشک و نیمه خشک بوده که تفاوت های بزرگ درجه  حرارت در ارتفاعات مختلف و فصل های گرم و سرد برخواردارمیباشد به همین سبب درمیان کشورهای کم درآمد ، افغانستان در رده دوم کشورهای آسیب پذیر قراردارد.
و ازنقطه نظر شماره تلفات ناشی از حوادث طبعی و زلزله ، تغیرات اقلیمی لغزش زمین ، سیلاب با خشکسالی و طوفان بین سالهای 1980 و 2015 صرف کشورهای از آن پیشی گرفته است.
چهارجوب سندای درمورد کاهش خطرات حوادث طبیعی در ماه مارچ 2015 از سوی نماینده گی 187 کشور به تصویب رسیده است که افغانستان از سال 2005 میلادی بدینسو عضویت این چهارجوب را دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا