سیاست

برای شرکت درانتخابات به نقش علما و متنفذین در سمنگان تاکید شد

ایبک / باختر/ 5/ قوس
نقش علما ، متنفذین و نهادهای جامعه مدنی درسمنگان برای تشویق مردم بخاطر شرکت درانتخابات حایز اهمیت خوانده شد.
درنشستی که امروز ازسوی دفتر ساحوی موسسه مشارکت ملی افغانستان در سمنگان برگزار گردید، میان شرکت کننده گان درباره نقش و اهمیت علما و نهادهای جامعه مدنی بخاطر تشویق مردم جهت شرکت در انتخابات سال آینده بحث و گفتگو صورت گرفت.
برهان الدین یکتن از مسوولان این موسسه درسمنگان به آژانس باختر گفت ، دراین نشست یک روزه حدود یکصد تن از اقشار مختلف آن ولایت شرکت داشتند تا ازآن طریق بتوانند مردم را به سهم گیری درانتخابات سال آینده تشویق کنند.
او گفت ،ازتمامی اقشار اعم از علما ، متنفذین ، نهادهای جامعه مدنی و رسانه ها دعوت کرده اند که تا از روند انتخابات حمایت نموده و نظریات شانرا پیرامون چگونگی تشویق مردم برای شرکت گسترده در انتخابات بیان نمایند.
وی گفت ،علمای دینی نقش مهم را در برگزارشدن انتخابات طور شفاف ایفا مینمایند و آنان میتوانند از طریق منابر مساجد و تکایا درباره اهمیت اشتراک مردم درانتخابات تبلیغ کرده و مردم را در سهم گیری به این امر مهم و حیاتی کشور ترغیب کنند.
نجیب الله دانش مسوول ولایتی مجتمع جامعه مدنی افغانستان در سمنگان انتخابات رایک روند ملی  خواندو نقش تمامی اقشار جامعه را درانتخابات سال آینده مهم ارزیابی نمود.
همچنان خانم ضیا گل نصری یکی از فعالان حقوق زن از اشتراک طبقات مختلف جامعه دراین برنامه ابراز خوشی نموده گفت ،هرشرکت کننده این برنامه یک پیام را در مورد انتخابات به خانواده و قریه خود انتقال میدهدکه این انتقال پیام برای اشتراک بیشتر مردم درانتخابات بعدی نقش مثبت دارد.
انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی در شانزده هم حمل 1393 برگزار میگردد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا