سیاست

داکتر عبدالله: صفحه دشمنی با طالبان باید بسته شود

کابل/ 18 سنبله/ باختر
داکتر عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه ملی  می گوید،در روزهای نزدیک هیئت‌های مذاکره ‌کننده‌ دولت افغانستان و گروه طالبان در بیرون از کشور مذاکرات مستقیم را آغاز خواهند کرد.
به گزارش آژانس باختر:داکتر عبدالله عبدالله امروزدر مراسم ویژه که به گرامی داشت از نوزدهمین سالروز شهادت احمد شاه مسعود قهرمان ملی و هفتۀ شهید در کابل برگزار شده بود سخن می گفت: اظهار داشت که مذاکرات صلح به زودی آغاز خواهد شد.
او یاد آور شد که میان حکومت و طالبان تفاوت نظر وجود دارد و این تفاوت ها نباید منجر به خون ریزی بیشتردر افغانستان شود.
نیاز است راه زند‌گی با وجود اختلاف‌ باورها پیدا شود، زیرا دیدگاه‌ها متفاوت است، مهم است تا اختلاف‌نظرها به جنگ، کشمکش و خون‌ریزی کشانیده نشود.
وی تاکید کرد که در داخل کشور دیدگاه واحد برای مذاکرات صلح وجود دارد و باید صفحه دشمنی با طالبان بسته شود.
داکتر عبدالله عبدالله، رییس شورای مصالحۀ ملی در این مراسم گفت که هدف تجلیل از روز قهرمان ملی و هفتۀ شهید حرمت گذاشتن به خون تمامی قربانیان جنگ است.
به گفتۀ وی احمد شاه مسعود در جهاد و مقاومت الگوی برای نسل های بعدی در راه حفظ استقلال و ارزش های ملی است .
رییس شورای عالی مصالحۀ ملی، احمد شاه مسعود را شخصیت صلح خواه دانست و گفت که او خواستار صلح با طالبان بود و چندین بار با طالبان در این باره گفت وگو کرد.
داکتر عبدالله همچنان گفت که هم ‌زمانی هفته شهید با آغاز مذاکرات بسیار مهم است تا بدین ترتیب، کسانی که در جریان رویدادهای گذشته نبوده‌اند، در مورد کوشش‌های احمدشاه مسعود، قهرمان ملی بیش‌تر بدانند. وی بیان داشت وحدت میان آرمان و ارزش‌های مشترکی که بزرگان در گذشته در راه آن جان‌ شان را فدا کرده‌اند، اولویت حکومت را تشکیل می‌دهد.مجیب مرزایی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا