صحت

اعتراض داکتران و کارکنان صحی کندز به افزایش ناامنی، آدم ربایی و دزدی های مسلحانه

شهرکندز23 جدی باختر
داکتران و کارکنان صحی درولایت کندز درواکنش به افزایش ناامنی وآدم ربایی ها دست به اعتراض زدند.
اعتراض کننده ها از افزایش حمله بر کارکنان صحی و نیز آدم ربایی ها ابراز نگرانی کردند و از دولت خواستند تا هرچه عاجل در تامین امنیت شهروندان به ویژه داکتران و کارکنان صحی تلاش نماید.
این واکنش ها در پی چندین رویداد آدم ربایی، قتل و یورش افراد مسلح راهزن برکارکنان صحی در کندز شکل می گیرد.
چندی پیش در حداقل دو مورد مهاجمان  مالک یک طبیب یونانی را در شهر کندز به گلوله بستند و پول های یک دواخانه را در روز روشن و در برابر چشمان ده ها عابر آنهم در چوک مرکز شهر غارت نمودند.
درتازه ترین مورد آدم ربایان پسر پروفیسور میرویس احمدی سرجراح شفاخانه شهید عزیز الله شفق درشهر کندز را ربودند و اکنون گفته می شود در بدل رهایی وی از خانواده اش پول گزافی مطالبه کرده اند.
دوکتور عبدالستار غفور رییس اتحادیه دوکتوران و کارکنان صحی درولایت کندز به آژانس باخترگفت که آنان در واکنش به افزایش ناامنی ، حضور دزدان مسلح و آدم ربایی ها به گونه قسمی دست به اعتصاب کاری زده اند اما اگر دولت تا روز شنبه به داکتران و کارکنان صحی شاغل در شهر کندز وعده قناعت کننده ندهد آنان این اعتصاب را به گونه صد درصد و سرتاسری خواهند ساخت.
اوگفت، بارها از افزایش آدم ربایی، ناامنی و حمله برکارکنان صحی و مراکز صحی ازسوی افراد مسلح به مقامات محلی شکایت کرده اند اما آنان با وعده های میان خالی هیچ اقدام موثری برای تامین امنیت کارکنان صحی ومراکز صحی نکرده اند.
به اساس گزارش ها، در حال حاضر کارکنان صحی و داکتران در شفاخانه های دولتی و خصوصی به جز رسید گی به مریضان عاجل دست به اعتصاب کاری  زده اند.
با این حال مقامات محلی کندز می گویند که آنان تلاش دارند با روی دست گرفتن کار شیوه موثر امنیتی جلو ناامنی، آدم ربایی و دزدی های مسلحانه را بگیرند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا