ورزش

مشکلات در بورد کرکت افغانستان را کی وچگونه حل کرد؟

کابل/۱۱ جدی/باختر
اداره بورد کرکت افغانستان مکانی است که آرزوها وامیدهای همه مردم کشور به آن پیوند خورده است.
این اداره در دل های مردم افغانستان آرزوهای زیادی ایجاد کرده است وافغانستان را در دیدگاه مردم جهان خانه توانمندان وقهرمانان معرفی کرده است.
اما در لحظات حساس بعضی از فیصله های نادرست، سبب شد که از چهره های مردم، نشاط وسرور زدوده شود.
اما رهبری جدید بورد کرکت اطمینان می دهد که تلاش ها را برای آوردن دوباره خوشی در دل های مردم کشور ونیز به خاطر تغییرات مثبت در تیم ملی کرکت ادامه می دهد.
فرید هوتک سخنگوی بورد کرکت افغانستان  در مصاحبه ویژه با خبرنگار آژانس باختر گفت که فرهان یوسفزی رییس کنونی این اداره به خاطر تشخیص مشکلات وچالش ها ورفع آن ها گام های موثر برداشته است.
هر چند هنوز انتقاد هایی وجود دارد که بورد کرکت شکار سیاست ودسیسه شده است و امور کرکت کشور را سخت آسیب رسانده است؛ اما مسوولان آن می گویند که این داره ملی یک بار دیگر به خانه افتخار آفرین ملت افغان مبدل می شود وآرزوهای برباد رفته هموطنان ما را دوباره زنده می کند.
فرید هوتک سخنگوی بورد کرکت می گوید که جاگزینی یک آموزگار موفق، تعیین مجدد اصغر افغان به حیث کپتان، تغییرات در کمیته گزینش، ترتیب پلان برای کرکت داخلی وجهانی، بلند بردن توانايي بازیکنان، تهیه پالیسی ها، قوانین در بخش های اداری وسایربخش ها، داخل شدن به سال جدید بدون کسر بودجه از نظر مالی، اصلاحات اداری، اقدامات بنیادی وانکشافی، بر کنار کردن افراد ملوث به فساد را از اداره، تغییراتی است که با آمدن رهبری جدید بورد کرکت به وجود آمده است.
فرید هوتک می افزاید که تحت رهبری فرهان یوسفزی بعضی فیصله ها صورت گرفت که بر مبنای آن نام افغانستان در میدان های کرکت جهان دوباره درخشش پیدا کرده است.
هوتک گفت که به ابتکار بورد کرکت نزاع به وجود آمده میان اصغر افغان وگلبدین نایب نیز برطرف شده است وهردو بازیکن به خاطر موفقیت کشور بازی می کنند.
سخنگوی کرکت می گوید که فرهان یوسفزی رییس عمومی بورد کرکت با مدیریت عالی، هر طرف را دعوت به همدیگرپذیری کرد ویکبار دیگر در میان بازیکنان فضای همدلی را ایجاد کرد وبه همه آنان ذهنیت داد که به خاطر یک مرام وبه خاطر یک افغانستان وبه خاطر ملت افغانستان بازی کنند وافتخار بیا فرینند.
هوتک می گوید که به خاطر شرکت در مسابقات ۲۰ آوره جام جهانی ۲۰۲۰ آمادگی کامل اتخاذ شده است که بیرق سه رنگ افغانستان یک بار دیگر در میدان جهانی کرکت به اهتزاز آورده شود ودر معرض دید  جهانیان قرار گیرد.
وی می گوید که در مسابقات جام جهانی ۲۰ آوره سال ۲۰۲۰ رقابت های مهمی راه اندازی می شود وباید در رهبری تیم ملی کپتانی باشد که تجربه کافی در برد بازی ها ونیز مدیریت بازیکنان داشته باشد.
هوتک افزود که اصغر افغان بازی های زیادی را برای افتخار آفرینی افغانستان رهبری کرده است و او در سطح جهان در جمله کپتان هایی شمرده می شود که بازیکنانش بازی های زیادی را برده اند، به این لحاظ رهبری بورد کرکت تصمیم اتخاذ کرد که یکبار دیگر تیم ملی کرکت را رهبری کند.
هر چند هموطنان انگشت شمار ما در تعیین اصغر افغان به حیث کپتان تیم ملی راضی نیستند اما عده زیادی از مردم از آن استقبال گرم کرده اند وانتخاب وی را اقدام بر جا و مناسب کرکت بورد شمرده اند.
فرید الله تنها یکتن از بازیکنان وعلاقه مندان کرکت می گوید که اصغر افغان کلید بخت بازیکنان تیم ملی کرکت کشور است، چون که باتجربه خویش موفقیت های زیادی نصیب تیم ملی کرده است.
پیش از این عده زیادی در رسانه های اجتماعی نوشته اند که گویا در تیم ملی کرکت چهره ها به اساس لیاقت نه، بلکه به اساس شناخت وروابط جذب می شوند.
سخنگوی بورد کرکت بیان کرد که مدیریت موثر این اداره سبب شده است که تیم ملی افغانستان در قطار دوازده تیم برتر جهان جا گیرد وعضویت شورای جهانی کرکت را نیز کمایی کند.
هوتک گفت که همنوايي بازی کنان، مرام موفقیت افغانستان، هماهنگی، کامل میان بازیکنان، اصلاحات اداری، شفافیت در همه امور، گزینش چهره های برتر به خاطر رقابت ها، حفظ اداره از سیاست، سپردن کار به اهل کار وتغییرات مثبت از اهداف رهبری بورد کرکت است که به خاطر نیل به آن گام های استوار وموثری برمی دارد.
هوتک از هموطنان می خواهد که به جهت پیشرفت وآبادی این کشور، متحد شوند وبه خاطر رشد بیشتر کرکت از بازیکنان وبورد کرکت کشور حمایت کنند.
ختموصال

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا