جامعه

شاروالی کابل: بی توجه ای شهریان کابل باعث بندش جوی ها میشود

کابل باختر 10قوس
شاروالی کابل میگوید که تجمع آب باران در روی جاده ها مشکلی است که شهروندان خود در ایجاد این مشکل سهیم اند.
بندش آبروهای کنار جاده ها وتجمع آب در جاده ها معضل ایست که از سالها به اینسو برای مردم مشکل ساز شده است اینکه چرا به این مشکل توجه نمیشود ومسوولین در پی حل اساسی آن نیستند سوالیست که باید مسوولین به آن پاسخ گویند .
فهیمه خانمی که کارمند دولت است می گوید روزهای بارانی مجبور است با طفل خورد سالش نیم ساعت وقت تر از خانه بیرون شود تا فاصله زیاد را پیاده بپیماید چون سرک مملو از آب باران است وبه سادگی از آن عبور نمیشود .
وی می گوید من تنها نیستم که در روز های بارانی با چنین مشکلات مواجه میشوم اکثریت باشندگان محل با این مشکل دست وپنجه نرم میکنند .
به گفته وی جاده های شهر کابل در روز های بارانی منظره جالب ودیدنی پیدا میکند .اکثر شاهد عبور ومرور خانمها وکودکان از یک سمت جاده به سمت دگر آن توسط کراچی دستی میباشیم که توسط مردان با موزه بلند کش میشود .
نجیبه یکتن دیگر از همشهریان ما که در ساحه بی بی مهرو سکونت دارد می گوید که همه ساله باریدن بارانها وتجمع آب در این سرک برای ما مشکل آفرین میشوداما شاروالی در این رابطه هیچ اقدامی نمیکند .
نجیبه می افزاید که سالها گذشت پول های هنگفت بخاطر بازسازی به کشور سرازیر شد اما مشکل آب های سطحی همچنان باقیست .
به گفته وی اگر شاروالی احیانا هم کدام کار میکند مقطحی است .
به همین ترتیب نثار دوکاندار دهن باغ می گوید تجمع آب در جاده ها نه تنها عبور ومرور شهروندان را به مشکل مواجه میسازد ، اندک ترین بی احتیاطی راننده ها حوادث ترافیکی دچار میشود .
یکتن از شهروندان که از گرفتن نامش خود داری کرد می گوید سرمایه داران بلند منزل آباد کردند اما برای آب های کثیف شان چاه حفر نکرده اند با لوله کشی به جویچه ها کار خود را خلاصه کرده اند ،زمانیکه باران می بارد این جویچه ها با آب باران به روی سرک ها سرازیر میشودکه باعث اذیت مردم میشود .
احمد بهزاد رییس تنظیف شاروالی کابل در این رابطه گفت بندش آبروها وتجمع آب ها در روی جاده ها دو دلیل دارد یکی اینکه کانال های موجود ظرفیت تخلیه آب های سطحی را ندارد وشاروالی کابل برای حل اساسی این مشکل حفر وباز سازس کانال های جدید را رویدست گرفته است که از آنجمله یکی هم کانال وزیر آباد است که تا یک حد زیاد کار آن پیشرفته است وبا تکمیل کار آن تا حد زیاد این مشکل حل خواهد شد اما دلیل دیگر آن این است که مردم با انداختن کثافات در داخل جوی ها باعث بندش وعبور آب های سطحی میشوند .
رییس تنظیف گفت هرگاه مردم با ما همکار نباشند ودر نظافت شهر توجه نکنند شاروالی به تنهایی نمیتواند هیچ مشکل را حل کند .
وی اضافه کرد که شاروالی کابل بصورت دوامداروبخصوص قبل از آغاز فصل بارندگی جوی های کنار جاده ها را پاکاری میکنند تا آب های سطحی به آسانی بتواند از آن عبور کند اما با آنهم همواره شاهد انبار کثافات در کنار اکثر جاده ها وحتی جوی ها هستیم .
رییس تنظیف از شهروندان خواست تا در حفاظت محیط زیست ونظافت شهر شهر خود سهیم شده با شار والی همکار باشند .
تا زمانی که مردم خود متوجه مسوولیت هایشان در قبال محیط زیست نشوند مشکلات همچنان پا بر جا خواهد ماند پس چه خوب است که با رعایت فرهنگ شهر نشینی خود وهموطنان خود را با مشکل مواجه نسازیم .فرزانه

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا