جهان

رییس جمهوری مالی استعفا داد

شهر مالی/ایرنا/ 29 اسد/ باختر
منابع خبری بامداد امروز از استعفای «ابراهیم بوبکر کیتا» رییس جمهوری مالی از مقامش، خبر دادند.
خبرگزاری رویترز این خبر را به نقل از تلویزیون دولتی مالی اعلام کرد.
به گزارش آژانس باختر به نقل از ایرنا، کیتا را به همراه "بوبو سیسه" صدراعظم مالی دیشب نظامیان کودتاچی بازداشت کردند، و وی پارلمان آن کشور را نیز منحل کرد.
براساس این گزارش، کیتا در سخنرانی کوتاهی که از تلویزیون دولتی مالی پخش شد، گفت: وی نمی‌خواهد به خاطر باقی ماندنش در قدرت، خونی ریخته شود.
در همین ارتباط، گروه اقتصادی غرب افریقا موسوم به "ایکواس" روز سه‌شنبه اعلام کرد که در اعتراض به بازداشت کیتا، اعضای این گروه مرزهای خود با کشور مالی را بسته‌اند.
کمیشنر این گروه همچنان خواستار تحریم کودتاچیان، شرکا و تمام افرادی شد که آنان را در بازداشت مقام‌های ارشد کشور مالی یاری رسانده‌اند.
پیش از این منابع خبری از بازداشت کیتا و صدراعظم مالی به دست کودتاچیان این کشور خبر داده‌ بودند.
یک خبرنگار شبکۀ دولتی مالی به رویترز گفته بود که به دنبال بازداشت مقام‌های ارشد این کشور پخش برنامه این شبکه بر روی اینترنت متوقف شده است.
به دنبال این اقدام، سازمان ملل متحد، اتحادیه اروپا و کمیسیون افریقا این اقدام کودتاچیان را تقبیح کردند و خواستار آزادی مقام‌های ارشد مالی شدند.
«آنتونیو گوترش» سرمنشی سازمان ملل بامداد امروز خواستار آزادی «فوری و بی‌قید و شرط» رییس جمهوری مالی شد.
منابع خبری همچنان گزارش دادند که به درخواست فرانسه شورای امنیت سازمان ملل  متحد، امروز برای بررسی اوضاع در مالی نشست اضطرار برگزار خواهد کرد. فریده بابک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا