سیاست

رئیس جمهورغنی:وضعیت فعلی معارف نیاز به یک راه حل جدی دارد

کابل۱۵ دلو باختر
در جلسۀ به ریاست محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی ، وضعیت معارف کشور مورد بررسی قرار گرفت و تصمیم اتخاذ شد آن وزارت در مدت دو هفته گزارشی در رابطه به معارف کشور به ریاست جمهوری ارایه نمائید.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر ،در این جلسه که عصر دیروز در ارگ انجام شد و در آن مسئولین وزارت معارف حضور داشتند، تصویر کلی از وضعیت عمومی معارف کشور، ارائه گردید.
رئیس جمهور کشور پس از استماع معلومات مسئولین وزارت معارف گفت که وضعیت فعلی وزارت معارف نیاز به یک راه حل جدی دارد و این وزارت باید از مسایل که مربوط به اهداف بنیادی آن نمی شود، دست بردارد و روی اهداف اساسی اش که فراهم نمودن تعلیم و تربیه برای فرزندان کشور است، تمرکز نماید.
وی تاکید کرد که باید میان وزارت معارف و سایر وزارت خانه ها، مردم و تمویل کننده گان بهترین نوع همکاری به وجود آید و از فرصت های که برای بهبود وزارت معارف وجود دارد، استفاده صورت گیرد.
رئیس جمهور غنی گفت که با در نظر داشت تجارب گذشته، باید تشخیص کیفی مشکلات صورت گیرد و راه حل های مناسبی برای بهبود کیفی معارف کشور، روی دست گرفته شود.
رئیس جمهور به مسئولین وزارت معارف دستور داد تا بخاطر بهبود وضعیت معارف در کشور، در قسمت سهمگیری مردم بخصوص انجمن های والدین تلاش نمایند.
رئیس جمهور غنی به مسئولین وزارت معارف خاطر نشان کرد که در مدت دو هفته گزارش  منظمی در رابطه به وضعیت معارف کشور که در آن تعداد مکاتب و معلمان سراسر کشور نیز مشخص باشد، ارائه نمایند.
در اخیر جلسه فیصله صورت گرفت تا تا در نشستی آینده، مسایل مربوط به بهبود کیفیت وزارت معارف کشور بیشتر مورد بررسی قرار گیرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا