امنیت

تلفات ده ها طالب مسلح در بدخشان

فیض‌آباد 9 سنبله باختر
در عملیات نظامیان که از سه روز به این سو در بدخشان آغاز شده است، ده ها طالب مسلح کشته شده اند و چندین قریه از وجود آن گروه پاکسازی شده است.
نیک محمد نظری، سخنگوی والی بدخشان، به آژانس باختر گفت که درنتیجه عملیات مشترک نظامیان که به‌منظور پس گیری ولسوالی های کران و منجان، وردوج و یمگان بدخشان از چندین استقامت آغاز شده است، تاکنون ده ها طالب مسلح در ولسوالی های جرم، بهارک، وردوج، کران منجان  و یفتل بالا کشته شده اند و ده ها طالب مسلح دیگر زخم برداشته اند.
وی افزود که در این عملیات منطقه یردار ولسوالی بهارک، آب راغک و قریه فرغامیروی ولسوالی جرم که از پنج سال به این سو در تصرف گروه طالبان قرار داشت و نیز منطقه انجمن کران و منجان و بیش از پنج قریه یفتل بالا از وجود طالبان مسلح پاکسازی شده است و عملیات همچنان ادامه دارد.
وی علاوه کرد که در جریان این عملیات، چهار تانگ زرهی دشمن در حمله هوایی از بین برده شد، دو میل دهشکه، یک میل هاوان و مقدار زیادی از مهمات به دست آمده است.
محمد ذکریایی سودا والی بدخشان٬ رییس اوپراسیون ستردرستیز وزارت دفاع ملی، قومندان لوای دوم پیاده، قومندان هماهنگی از سه روز به این سو در خط مقدم نبرد قرار دارند و نبرد را در برابر طالبان مسلح رهبری می کنند.
احمد نعیم دوستی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا