اقتصاد

یکصد و پنجاه میلیون بانک‌نوت‌های مندرس حریق شد

کابل / 10 دلو / باختر
بر اساس مادۀ 39 و 42 قانون د افغانستان بانک، امروز 150 میلیون بانک‌نوت‌های مندرس “افغانی” پس از شمارش دقیق در زون مرکز حریق شد.
به گزارش آژانس باختر؛ عبدالقاهر (حاجی ادریس) سرپرست ریاست کُل د افغانستان بانک حین حریق بانک‎نوت‌های متذکره گفت که رهبری د افغانستان بانک همواره تلاش خواهند کرد تا سهولت‌های لازم بانکی را در عرصه‌های بانکی به مردم فراهم کنند.
حاجی ادریس افزود که جمع‌آوری بانک‌نوت‌های مندرس و تعویض آن با بانک‌نوت‌های جدید برای سهولت داد و ستد میان هموطنان در نظر گرفته شده است.
به گفتۀ وی؛ بسیاری از بانک‌نوت‌ها پیش از میعاد معینه آن فرسوده و مندرس می‌شوند. وی دلیل مندرس شدن بانک‌نوت‌ها پیش از میعاد معینه را عدم توجه جدی مردم در نگهداری بانک‌نوت‌ها دانست.
در همین‌حال سرپرست ریاست کُل د افغانستان بانک از مردم خواست که در داد و ستدهای اقتصادی به حفظ و نگهداری بانک‌نوت‌ها توجه بیشتر داشته باشند.
گفتنی است که بانک‌نوت‌های مندرس جمع‌آوری شده شامل ۱۰ و۲۰ افغانی‌گی بود که در حضور نمایندگان وزارت‌های عدلیه و مالیه، نهادهای ذیربط و آمران شعبات مختلف د افغانستان بانک پس از بارگیری از سوی هیئت موظف به کوره‌های مخصوص انتقال و حریق شد.
وهاج

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا