جامعه

مجتمع جامعه مدنی افغانستان و ابتکار کمک به آسیب دیدگان

کابل باختر 17 ثور
مجتمع جامعه مدنی افغانستان غرض کمک و دستگیری ازآسیب دیده گان لغزش زمین درارگو دست به کار شده و یک عضو این مجتمع میگوید تاکنون مقداری پول ، البسه و مواد اولیه برای آسیب دیده گان این حادثه جمعآوری شده است .
محمد ایوب شهر یار یکتن از فعالان مجتمع جامعه مدنی افغانستان به خبرنگار آژانس باختر گفت: نهادهای مدنی بخاطر جمع آوری پول و کالا برای آسیب دیده گان لغزش تپه درولسوالی ارگوی ولایت بدخشان یک حساب بانکی را بازنموده تا افراد خیراندیش کمک شان را از طریق آن دراختیار آسیب دیده گان این حادثه طبیعی قراردهد.
او گفت: درروز اول دوازده هزار دالر امریکایی در این حساب جمعآوری شد درحالیکه ازگشایش این حساب چند روز میگذرد، یقیناً در مقدار اعانه جمع شده تغییرات جدی آمده است .
او گفت که نهاد های زیاد و اقشار مختلف مردم در اعانه و ارائه کمک سهم گرفته اند.
شهریار افزود ، بخاطر جمع آوری پول و اعانه مردمی دو کمیته ایجاد شده که یکی آن جمع آوری پول و کمیته دیگر نقش نظارت کننده دارد که پول ها بعد از جمع آوری به کمیته حالت اضطرار تسلیم داده خواهد شد که
بدون ضیاع وقت دراختیار آسیب دیده گان قرار میگیرد.
او خاطر نشان ساخت که به خاطر جمع آوری لباس و سایر اشیا یک خیمه در قسمت پارک شهر نو کابل نیز ایجاد شده که دراین عرصه مردم نیز سهم فعال گرفته اند.
او گفت نهادهای مدنی در شهر مزارشریف نیز یک خیمه ایجاد نموده و  برای جمع آوری کمک ها برآمده اند که برعلاوه سهم فعال تمام اقشار جامعه شماری از اطفال مکاتب شهرمزارشریف ده افغانی پول مصرف روزانه شان را به صندوق اعانه دادند.
محمد ایوب شهریار اضافه کرد که مجتمع آنها کمیتۀ را زیر نام کمیته هماهنگی به ارگو درعزیزی بانک ایجاد کرده اند و هموطنان ما می توانند ازطریق حساب بانکی افغانی:
AfLa-c00010-11-054652-83
وحساب بانکی دالری:
AfPA-c0001012-054-653-38
کمک های شان را با نیازمندان ارگو هماهنگ سازند.
به گفته شهریار، روند کمک گیری با آسیب دیده گان  ارگو تا چاشت روز پنجشنبه ادامه دارد.
او با تاکید گفت که روندجمعاوری کمک و اعانه به گونه شفاف جمعاوری و دراختیار نیازمندان قرار میگیرد. 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا