سیاست

دعوت رئیس جمهور از مخالفان، آنان را در تنگهای سیاسی قرارداده است

کابل باختر 28 عقرب
حامدکرزی رئیس جمهور اسلامی افغانستان، در کنفرانس خبری اخیرش یکبار دیگر از حزب اسلامی و طالبان دعوت کرد تا در لویه جرگه مشورتی اشتراک کنند.
به گزارش خبرنگار آژانس باختر، حامدکرزی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان درکنفرانس اخیر خبری خود در مورد دعوت نماینده گان حزب اسلامی بیان کرد، در لویه جرگه مشورتی، ما به تمام معنی آرزو داریم که آنها درجرگه اشتراک کنند ، آنها هم مردم افغانستان هستند و حق اشتراک در همچو موارد را دارند .
این اظهارات رئیس جمهور مثل گذشته موافقان ومخالفان خود را داشت، اما آنچه در نفس این دعوت وجود دارد کسی به آن توجه نکرد .
حامدکرزی رئیس جمهور کشور از بدو ایجاد اداره موقت در قضایای مهم سیاسی، صبورانه و خردمندانه اندیشید، هرگز در قبال مسایل مهم، احساساتی و خون گرم برخورد نکرده است .
اگر به نفس این دعوت توجه گردد، رئیس جمهور خواسته است مخالفان مسلح افغانستان را در قبال جرگه و تصامیمی که در آن اتخاذ می گردد، به انزوای سیاسی بکشاند. بدون شک همانطوری که حامدکرزی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان نیز مطرح ساخت ، هر مساله مهم، مخالفان و موافقان بدون چون و چرای خود را دارد،  مخالفان نیز از این قاعده بیرون نیستند.
ممکن بعد از تصمیم لویه جرگه بازهم چون و چراها مطرح گردد وبرخی حلقه ها با استفاده از آن آتش دان جنگ در افغانستان را گرم نگهدارند.
به این دلیل دعوت حامدکرزی از مخالفان به خصوص طالبان و حزب اسلامی بر بنیاد خرد و تعقل سیاسی صورت گرفته است و در آن خیر و فلاح مردم افغانستان بیشتر مدنظر بوده است تا مسایل دیگر. زیرا هر دعوت رئیس جمهور در هر برهه، مخالفان را در تنگهای سیاسی قرار داده و شدیداً به جایگاه آنها در میان مردم آسیب وارد کرده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا