اقتصاد

حاصلات بادام در کندز امسال پنجاه در صد افزایش خواهد یافت

کابل باختر 23 اسد
پیشبینی های متخصصان وزارت زراعت، آبیاری و مالداری و وضعیت خوب باغداری در ولایت کندز نشان میدهد که امسال سطح تولیدات بادام این ولایت 50 درصد افزایش خواهد داشت.
به گزارش آژانس باختر، کندز از ولایت های پر حاصل است که در حال حاضر ساحات باغ های احداث شده بادام آن به  1570 هکتار زمین میرسد. این باغها در  شش ولسوالی و مر کز ولایت کندز موقعیت دارند و  20461 باغدار در ولایت کندز فعالیت دارد.
حاصلات بادام کندز و دیگر ولایات به کشورهای امارات متحده عرب ، هند ، پاکستان و کشور های آسیای میانه  صادر میشود.
در حال حاضر هفت کیلوگرام(یک سیر) بادام اعلی به مبلغ 7000 الی 8000 افغانی در بازار به فروش میرسد و بادام مروجی، هفت کیلو گرام (3000 الی 4000) افغانی خرید و فروش میشود. تخمین زده میشود که از ولایت کندز  امسال 680 تن بادام حاصل بدست آید.
کندز از ولایت های است که بیشترین باغ های بادام را در خود جا داده و بیشترین بادام کشور ما را تولید می کند.
در حالی از افزایش حاصلات بادام خبر داده میشود که پیش از این حاصلات بدست آمده از مزارع خربوزه نیز افزایش را نشان میدهد.
حاصلات بدست آمده از کشتزار های خربوزه نیز نشان میدهد که در سطح تولیدات این میوه با ارزش ده درصد افزایش رونما شده است.
وزارت زراعت، آبیاری و مالداری بر اساس پلان های  ترتیب داده شده خود در تلاش است تا تغییر بزرگ در زندگی دهقان ها بوجود آید.
خدمات عرضه شده از سوی وزارت زراعت و توجه جدی متخصصان به مزارع ،  باغها و مشوره دهی های تخنیکی موثر سبب گردیده تا پیشرفت های مشخص در زندگی دهقان ها رونما گردد.  تغییر در زندگی دهقان ها زمانی رونما میشود که محصولات آن در زمان مناسب به فروش رسیده و در سطح تولیدات آنها افزایش بوجود آید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا