جهان

در پی همه گیری گسترده کرونا؛ کشاورزان امریکا بخش قابل توجهی از تولیدات خود را دور می ریزند

واشنگتن / ایرنا / 26 حمل / باختر
دامداران و کشاورزان امریکا به علت تعطیلی رستورانت ها، هوتل ها و مراکز آموزشی در پی همه گیری ویروس کرونا، روزانه میلیون ها لیتر شیر، محصولات کشاورزی و سبزی تولید شده در کشتزارهای خود را دور می ریزند یا در خاک مدفون می کنند.
به نوشته روزنامه دیلی میل چاپ لندن، دامداران امریکا روزانه  حدود ۱۴ میلیون لیتر شیر را دفن می کنند که بر اساس ارزیابی انجمن بین المللی مواد لبنی حدود پنج درصد کل میزان عرضه شیر در این کشور امریکای شمالی به شمار می رود.
کشاورزان و دامداران آن کشور در پی همه گیری گسترده و جهانی ویروس کرونا عامل بیماری کووید ۱۹، شاهد سقوط کسب و کار خود در واکنش به تعطیلی رستورانت ها، مهمانخانه‌ها ومراکز آموزشی و تحصیلی استند.
کشاورزان درست به همین دلایل، مجبور به زیر خاک کردن سیزی های تازه تولیدی خود یا در برخی موارد اهدای آن به سازمان‌های خیریه استند. بر اساس آمار سازمان تعاونی دامداران آمریکا که بزرگ ترین شرکت تعاونی دامداران امریکا به شمار می رود، میزان دورریز روزانه شیر معادل سه میلیون و ۷۰۰ هزار گیلن است و همچنین تنها یک مرغداری این کشور ۷۵۰ هزار تخم مرغ را در هر هفته نابود می کند. به نوشته رونامه نیویورک تایمز؛ کشاورزان و دامداران این کشور همچنین از رویارویی با مشکلات در بسته بندی دوباره محصولاتشان سخن گفته اند، زیرا برخی حرفه خود را از تامین نیاز صنایع خدمات مواد غذایی به عرضه محصولاتشان به خواروبارفروشی ها و دیگر خرده فروشی های مواد غذایی تغییر داده اند که به صورت معمول آمادگی همکاری با آنان را ندارند.# فریده بابک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا