سیاست

کنفرانس متخصصین افغان در هسپانیا

مادرید/منابع بین امللی/باختر/1حوت
کنفرانس بین المللی متخصصین افغانستان در نخستین روز برگزاری خود درشهر مادرید پایتخت هسپانیا بر لزوم مشارکت همه نخبه گان، اندیشمندان و شخصیتهای افغان برای برقراری صلح و ثبات و انکشاف این کشور تاکید کرد.
به گزارش آژانس باختر، این کنفرانس دو روزه دیروزبا شرکت شصت  تن از متخصصین پوهنتون های افغانستان، کشورهای مختلف اروپایی، امریکا و کانادا و شماری از نمایندگان سفارتخانه های همسایه افغانستان چون ایران و روسیه  درپوهنتون کمپلوتنسه  شهر مادرید برگزار شد و امروز صرفاً با حضور استادان افغان به کار خود ادامه میدهند.
شرکت کننده گان در این نشست، دیدگاه های خود را در باره وضعیت افغانستان به ویژه پس از خروج نیروهای خارجی از این کشور در سال 2014 میلادی و راه های برقراری امنیت و توسعه آن بیان می کنند.
قرار است استادان افغان حاضر در نشست امروز در باره تشکیل رسمی نهادی تحت عنوان مجمع متخصصین افغانستان به نتیجه برسند.
داکتر عزیز الرحمان حکمی، منشی برگزاری کنفرانس بین المللی متخصصین افغانستان در مادرید اظهارداشت که  در نشست دیروز، مباحث و دیده گاه های ارزشمندی از سوی ده‌ها تن از استادان پوهنتون هاي افغانستان ، هسپانیا ، امریکا، کانادا و چند کشور اروپایی برای بيرون رفت از وضعیت فعلی‌ افغانستان و یافتن راه حل‌هایی‌ مطلوب برای آینده کشورمان مطرح شد.
وی افزوداین همایش همچنین فرصت مناسبی برای گردهمایی افغان‌های صاحب نظر و متخصص است که دارای نظریات موثر برای بهبود اوضاع بحرانی‌ افغانستان هستند و می خواهند به رفع جنگ ،ایجاد صلح و امنیت و بازسازی افغانستان کمک کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا