صحت

مردم از مشکلات عرضه خدمات صحی در دایکندی شاکی اند

دایکندی  25 اسد باختر
مسوول نهاد شبکه جامعه مدنی  مدعی است که باشنده های ولایت دایکندی از عدم عر ضه خدمات صحی دچار مشکل اند.
اماسرپرست  شفاخانه ولایتی دایکندی  از عرضه بهتر خدمات صحی در ان ولایت سخن میگوید .
میرزا حسنی مسوول نهاد شبکه جامعه مدنی در مصاحبه یی  باخبرنگار آژانس باختر گفت  که عرصه  خدمات صحی در شفاخانه ولایتی  برای مردم قناعت بخش نیست و مردم  از نبود  امبولانس،   بر خوردخشن  قابله ها با مادران و کمبود  ادویه  در شفاخانه ولایتی دایکندی  شاکی اند
وی گفت،  در دایکندی  امبولانس که مریض را از دایکندی  به شهر کابل انتقال بدهد وجود ندارد  و به عوض آن از یک موتر فلانیکوچ  شخصی در برابر پول  استفاده میشود و انتقال  مریضان به گونه  غیر مسلکی  صورت میگیرد.
وی گفت  اکثر مر یضداران توان خریداری ادویه را ندارند در حالیکه مردم شصت الی هفتاد فیصد ادویه مورد ضرورت شانرا از بازار خریداری میکنند.
محمد علی  یک  مریضدار به آژانس باختر  گفت  که شفاخانه ولایتی دایکندی نسخه  خر یداری میدهد  و نیز  بر خورد  داکتران  مناسب  نبوده امبولانس  در این شفاخانه نیز مشکل جدی برای  انتقال  مر یضان است .
اما علی اکبر قاسمی  سر پر ست شفاخانه  ولایتی گفته های رییس شبکه جامعه مدنی  را بی اساس خواند و گفت، عرضه  خدمات صحی در این ولایت بسیار خوب است قسمیکه در ولایت  های همجوار ما عرضه میشود  .
موصوف  در قسمت ادویه گفت:  ادویه شفاخانه قراردادی است اگر یک قلم ادویه مریض کمبو د باشد خود قرار دادی مجبور است آنرا خریداری کند و ادویه یی که در قرار داد نیست  مر یضان از بازار آنرا خریداری میکنند.
قاسمی در مورد  نبود امبو لانس  گفت که دو عراده امبولانس در شفاخانه  ولایتی به طو ر 24 ساعته  در خدمت  مر یضداران قرار دارد و  قابله های این شفاخانه نیز  با مر یض ها برخورد  مناسب دارند .
موصوف گفت ، سه روز قبل  معاون و سرپر ست ولایت دایکندی از شفاخانه ولایتی دیدن نمود و خدمات  صحی شفاخانه ولایتی را قناعت بخش  بیان کرد . شکریه عظیمی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا