امنیت

دوتن در حملات راکتی پاکستان درنورستان زخمی شد

اسعد آباد 18 حمل باختر
حملات راکتی نظامیان پاکستانی بربخش هایی ازشرق کشور همچنان ادامه دارد.
شب گذشته درجریان این حملات یک زن با کودک خورد سالش در نورستان زخمی شدند.
درتازه ترین موارد شب گذشته وبامداد امروز بخش هایی ازولایت های کنر، پکتیکا ونورستان شاهد اصابت ده ها راکت از آن سوی خط دیورند بود.
یک قوماندان پولیس سرحدی درشرق کشور به آژانس خبری باخترگفت که درجریان این حملات ، شب گذشته یکی از راکت ها به یک خانه مسکونی در ولسوالی کامدیش نورستان برخورد کرد ومنجربه زخمی شدن یک زن وکودک خورد سالش شد.
دراین حملات بخش های نزدیک به خط دیورند در ولایت های پکتیکا وکنر نیز گواه اصابت ده ها فیر راکت بوده اما گفته می شود این حملات تلفاتی درپی نه داشته است.
اما این قوماندان پولیس سرحدی درشرق کشور می گوید که تازه ترین حملات نظامیان پاکستانی ، چندین خانه را تخریب ساخته وباعث تلف شدن چند مواشی شده است.
حملات نظامیان پاکستانی برشرق کشور سه سال قبل در ماه حمل آغاز شد وتاهنوز ادامه دارد.
به اساس ارقام ارایه شده ، یازده هزار راکت درجریان سه سال ازسوی نظامیان پاکستانی بربخش هایی ازشرقی کشور پرتاب شده که یک صد کشته وزخمی به جا گذاشته است.
مقامات نظامی ونهاد های دیپلوماتیک پاکستان تاکنون دلایل روشنی به این حملات یک جانبه راکتی شان برافغانستان ارایه نکرده اند.
بیشترین کارشناسان نظامی وسیاسی  به این باور اند که پاکستان به ویژه آی اس آی سازمان استخبارات این کشور می خواهد با افزایش این حملات ، ابتدا بخش هایی از خط دیورند درآن سوی کشور را بد امن واندکی خالی از سکنه سازد وسپس پناه گاه های تروریزم را که تا کنون در آن سوی خط وجود دارند به این سوی خط انتقال دهند تا این کشور از ملامتی حمایت وتجهیز تروریزم رهایی یابد.
این حملات یک جانبه راکتی نظامیان پاکستانی تاکنون واکنش هایی را ازسوی دولت افغانستان ونهاد های جامعۀ مدنی وحقوق بشری به همراه داشته اما این واکنش ها نتایج مثبتی درپی نه داشته است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا