سیاست

قانونی : بر تحکیم روابط مناسبات دوستانه میان ایران و افغانستان تأکید کرد

کابل باختر 4 سنبله
محمدیونس قانونی معاون اول ریاست جمهوری قبل از ظهر امروز در دیدارش  با محمدرضا بهرامی، سفیر و نماینده فوق العادۀ جمهوری اسلامی ایران در کابل، بر تحکیم  هر چه بیشتر مناسبات دوستانه میان ایران و افغانستان تأکید  کرد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر، در این دیدار  معاون اول ریاست جمهوری از پیشرفت های لازم در پروسه انتخابات افغانستان یاد کرده افزود که هردو نامزد  در کنار ادامه روند تفتیش و باز شماری آرا در زمینه سیاسی که همانا ایجاد حکومت وحدت ملی در کشور می باشد به توافقاتی دست یافته اند.
در این دیدار محمدرضا بهرامی، ضمن اظهار آرزومندی در راستای پایان یابی موفقانه پروسه انتخابات افغانستان،  حمایت کشورش را از ایجاد حکومت وحدت ملی در افغانستان ابراز داشت.
سفیر جمهوری اسلامی ایران  در کابل ه خاطرنشان کرد که جمهوری اسلامی ایران تصمیم گرفته است که از این به بعد از دانش آموزان مهاجر افغانی در مکاتب و مدارس هزینۀ ثبت نام گرفته نخواهد شد که این کار برای خانواده های مهاجر افغانی مقیم در جمهوری اسلامی ایران کمک در خور توجه می باشد.
موصوف اضافه کرد که همچنان در جمهوری اسلامی ایران دیدگاهی متفاوت تر از گذشته در قبال مهاجرین افغان مقیم آن کشور اعمال خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا