سیاست

تاکید برنقش موثرزنان درلویه جرگه مشورتی صلح

شهرهرات ۷ ثورباختر
معاون امور اجتماعی ولایت هرات بر نقش مؤثر زنان در لویه جرگه مشورتی صلح تاکید کرد.
در نشست که به هدف نظر خواهی و جمع آوری پیشنهادهای زنان پیرامون لویه جرگه مشورتی صلح در دفتر والی دایر شده بود، مونسه حسن زاده معاون امور اجتماعی آن  ولایت بر یکپارچه سازی نظریات و سهم گیری فعال اعضای شرکت کننده در لویه جرگه مشورتی صلح تاکید کرد و از بانوان شرکت کننده خواست تا با پلان ها و طرح های مشخص در لویه جرگه مشورتی صلح اشتراک کنند.
درعین حال انیسه سروری رئیس امور زنان، حضور زنان در لویه جرگه مشورتی صلح را با اهمیت خواند و از بانوان اشتراک کننده خواست تا با تمام توان از خواسته های برحق و مطالبات مشروع سایر زنان ولایت هرات دفاع کنند.
در ادامه نماینده های شورای ولایتی هر یک بانو فاطمه جعفری و بانو سکینه حسینی با استقبال از راه اندازی این برنامه، نظریات و خواسته های زنان هرات را استماع کرد و در قسمت انتقال خواسته های آنان و گنجانیدن نظریات شان در فیصله های لویه جرگه مشورتی صلح وعده همکاری دادند.
در اخیر زنان اشتراک کننده در این نشست خواهان برگزاری انتخابات آزاد، شفاف و عادلانه شدندو حمایت شان را از نظام فعلی اعلان کردند و از سازمان ملل متحد خواستار نظارت از مذاکرات صلح بین الاافغانی شدند.
آنان همچنان بالای حفظ مواد قانون اساسی، ایجاد  راهکار  نظارتی از مذاکرات صلح توسط سازمان ملل، حفظ قوانین ملی و بین المللی در حمایت از زنان و همچنان حفظ ساختار ها و تشکیلات ایجاد شده برای زنان تاکید کردندو خواهان ثبات دایمی در کشور شدن د.ختم/حبیب سادات

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا