اقتصاد

وزیر خارجه امارات متحده عربی: مساله اخراج شماری از تجار افغان را بررسی میکنیم

کابل باختر 7 جوزا
وزیر امور خارجه روز گذشته در حاشیه چهل و دومین نشست شورای وزرای امور خارجه سازمان همکاری های اسلامی در کویت، با وزیر امور خارجه امارات متحده عربی دیدار کرد.
دفتر سخنگوی وزارت امور خارجه به آژانس باختر خبر داد:در این ملاقات عبدالله بن زاید آل نهیان وزیر امور خارجه امارات متحده عربی همکاری های آن کشور با افغانستان طی چهارده سال اخیر و حضور نیروهای اماراتی در چوکات مأموریت آیساف را دال بر دوستی مستحکم میان دو کشور خوانده، بر تعهد کشورش برای ادامه همکاری ها با افغانستان، در هر ساحۀ که نیاز باشد، تأکید ورزید.
صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه افغانستان، ضمن ابراز امتنان از همکاری های ارزنده امارات متحده عربی با افغانستان نگرانی خویش مبنی بر اخراج عدۀ از تجار افغان از امارات متحده عربی را با وزیر امور خارجه آن کشور در میان گذاشته، خواهان توجه وی به این معضل گردید.
وزیر امور خارجه امارات متحده عربی وعده سپرد که موضوع اخراج تجار افغان از آن کشور را بررسی نموده، با معلومات واضح در زمینه، با وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی افغانستان تماس گرفته و صحبت خواهد کرد.
طبق یک خبر دیگر:
صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی افغانستان، روز گذشته در حاشیه چهل و دومین نشست شورای وزرای امور خارجه سازمان همکاری های اسلامی در کویت با عبدالعزیز کاملوف وزیر خارجه ازبکستان دیدار کرد.
وزیر امور خارجه جمهوری ازبکستان گفت: وقت آن فرا رسیده است که روابط دو کشور  فعالتر شده و همکاری های دو جانبه در بخش های تجارت، ترانزیت، ترانسپورت، انرژی و سایر ساحات گسترش پیدا کند."
وزیر امور خارجه جمهوری افغانستان پیروزی مجدد اسلام کریموف را تبریک گفته، گسترش همکاری ها در ساحات مختلف میان افغانستان و ازبکستان را با اهمیت خواند و استفاده از فرصت ها برای همگرایی اقتصادی کشورهای منطقه را مسبب تشریک منافع و تلاش های مشترک برای حفظ ثبات در منطقه دانست.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا